تاریخ: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۴۳
بازدید: ۳۱۲
کد خبر: ۱۰۸۴۷۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بازدید فرماندار قدس از محل دپوی یکی از معادن شن و ماسه در نزدیکی شهرک فرزان

می متالز - لیلا واثقی بدلیل جلوگیری از خطرات احتمالی از برداشت معادن در نزدیکی شهرک فرزان از محل دپوی یکی از معادن شن و ماسه بازدید کرد.
بازدید فرماندار قدس از محل دپوی یکی از معادن شن و ماسه در نزدیکی شهرک فرزان

به گزارش می متالز، لیلا واثقی فرماندار قدس به اتفاق معاون فنی و عمرانی فرمانداری، شهردار شهرقدس، رئیس اداره صمت، انجمن شن و ماسه و مالک معدن مورد نظر، از معدن شن و ماسه نزدیک به شهرک فرزان بازدید کرد.

در حاشیه این بازدید فرماندارقدس با اشاره به اینکه برداشت های معادن به لحاظ عمق نباید بیش از حد مجاز باشد و برداشت غیراصولی مخاطراتی را در پی خواهد داشت، گفت: با نظارت کافی از سوی اداره صمت معادنی که برداشت بیش از حد مجاز داشته باشند با ورود دادستان و دستگاه قضا مجازات خواهند شد، چرا که این اقدام برای محیط زیست نیز مضر است.

مقام عالی دولت در شهرستان قدس در خصوص میزان آلایندگی معادن شن و ماسه اظهار داشت: یکی از اصلی ترین آلودگی ها مختص رفت و آمد کامیون های حامل شن و ماسه از جاده معادن بود که در حال حاضر با پیگیری آسفالت این جاده انجام شده و نوار فضای سبز هم نیز در آن ایجاد می شود تا به اندازه قابل توجهی گرد و غبار ایجاد شده را کاهش دهد.

واثقی با اشاره به اینکه این بازدید برای کنترل وضعیت برداشت یکی از معادن در شهرک بوده است، عنوان کرد: با مطالعه نقشه شهرک فرزان و بررسی کارشناسانه در خصوص برداشت معادن پیشگیری های لازم برای جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی صورت میگیرد.
فرماندارقدس در خاتمه با اشاره به پیگیری های لازم درخصوص دریافت یک درصد عوارض معادن و ارزش افزوده بیان داشت: مکاتبات انجام و مبالغ احصاء شده که با بازگشت این اعتبار به شهرداری و دهیاری ها، این مبلغ صرف رفع مشکلات زیست محیطی حاصل از معادن و اقدامات عمرانی برای بهبود شرایط مردم خواهد شد.

عناوین برگزیده