تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۵۶
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۱۰۸۶۱۷
خداداد غریب پور

ارتباط میان دانشگاه با صنعت نیازمند فرهنگ سازی

می متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ارتباط میان دانشگاه و صنعت، نیازمند تغییر فرهنگ است تا هم دانشگاه به صنعت و هم صنعت به دانشگاه اعتماد کند.
ارتباط میان دانشگاه با صنعت نیازمند فرهنگ سازی

به گزارش می متالز، خداداد غریب پور در حاشیه آغاز عملیات اجرایی مرکز نوآوری تحول دیجیتال فولاد مبارکه اصفهان که در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: در مدت برگزاری دو جشنواره در زمینه صنعت فولاد ارتباط میان شرکت ملی فولاد مبارکه اصفهان با دانشگاه تهران آغاز شد و امروز به طور خاص شرکت فولاد مبارکه که یکی از بزرگترین واحد‌های فولادساز کشور است با همکاری دانشگاه تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدام به راه اندازی مرکز نوآوری تحول دیجیتال فولاد با دانشگاه تهران کرده که هدف از راه اندازی این مرکز از بین بردن فاصله میان دانشگاه و صنعت است تا علم دانشجویان در عمل صنعتگران مورد استفاده قرار گیرد و تکنولوژی وارد صنعت شود.
رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: با ایجاد این صنعت (مرکز نوآوری تحول دیجیتال در فولاد) ارتباط میان دانشگاه و صنعت شکل می‌گیرد.
غریب پور درخصوص چگونگی اعتماد صنعت به دانشگاه افزود: دانشگاه نگران از برخورد صنعت بود و صنعت هم نگران از برخورد دانشگاه به طوری که هر دو طرف معترض بودند بنابراین باید میان صنعت و دانشگاه تغییر فرهنگ شکل گیرد تا ارتباط این دو توسعه پیدا کند.
وی گفت: باید میان دانشگاه و صنعت توافقات مشترک شکل گیرد و در این عرصه نیازمند فرهنگ سازی و اعتماد سازی دو طرف هستیم و اولویت ما استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی است.
در ادامه این مراسم عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان گفت: این مرکز سودآوری خوبی برای کسانی که در عرصه علمی و پژوهشی و صنعتی فعالیت دارند به همراه دارد.
وی افزود: ما قرارداد‌های مختلفی با دانشگاه‌های مختلف کشور داریم و به نوعی اعتماد سازی میان دانشگاه و صنعت شکل گرفته است و ما می‌خواهیم فضا‌های ناسالم میان دانشگاه و صنعت از بین برود.

 

افتتاح مرکز نوآوری دیجیتال فولاد مبارکه علم را به فناوری تبدیل خواهد کرد 

معاون وزیر صمت گفت: با ساخت مرکز نوآوری دیجیتال فولاد مبارکه اصفهان فاصله علم و عمل کم و علم به فناوری تبدیل می شود.

خداداد غریب پور در مراسم افتتاح این مرکز در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران افزود: یکی از راه‌های آشتی میان دانشگاه و صنعت برقراری ارتباط میان دانشگاه و صنعت است و باید این همکاری به صورت دو طرفه شکل گیرد.
وی افزود: افتتاح مرکز نوآوری دیجیتال فولاد مبارکه اصفهان اتفاقی بی نظیر محسوب می‌شود چنانچه در این مرکز نوآوری قرار است ۵ شرکت مستقر شوند و جایی است که ایده‌ها به محصول تبدیل می‌شود.
غریب پور تاکید کرد: امروز و با افتتاح این مرکز، صنعت در کنار بخش فناوری قرار گرفت و واحد‌های نیمه صنعتی در فولاد مبارکه ایجاد شد.
وی افزود: با افتتاح این مرکز فاصله علم و عمل کم می‌شود و علم به فناوری تبدیل می‌شود و این ضعف تاریخی میان دانشگاه و صنعت از بین می‌رود.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده