تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۱۱
بازدید: ۲۳۵
کد خبر: ۱۰۸۶۱۹

ایجاد مرکز نوآوری دیجیتال در صنعت فولاد فاصله صنعت و دانشگاه را کاهش می‌دهد

می متالز - رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: ایجاد مرکز نوآوری دیجیتال در فولاد فاصله صنعت و دانشگاه را به میزان قابل توجهی کاهش داده و در راستای این تحولات در دانشگاه تهران، این دانشگاه الگو و مدلی برای رشد هماهنگ سایر دانشگاه ها خواهد شد.
ایجاد مرکز نوآوری دیجیتال در صنعت فولاد فاصله صنعت و دانشگاه را کاهش می‌دهد

به گزارش می متالز، عباس زارعی امروز در آئین کلنگ زنی مرکز نوآوری تحول دیجیتال در فولاد اظهار داشت: امروز برای پاک علم و فناوری دانشگاه تهران روز بزرگی است؛ زیرا که در صنعت و اقتصاد نوآوری در کنار یکدیگر قرار گرفتن صنعت و دانشگاه باعث توفیق در فناوری است.

وی افزود: مرکز نوآوری و تحول دیجیتال با توجه به جمعیت دانشگاه تهران راهی برای توسعه دیجیتال است، لذا در فاز نخست این توسعه صنعت فولاد با توجه به جایگاه و پیشروی در توسعه دیجیتال اجرایی می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران سپس بیان کرد: در صنعت سوم و چهارم می‌توانیم فاصله صنعت و دانشگاه را به میزان قابل توجهی کاهش داد و در راستای این تحولات در دانشگاه تهران، این دانشگاه الگو و مدلی برای رشد هماهنگ سایر دانشگاه‌ها باشد.

زارعی با بیان اینکه وظیفه شبکه فناوری دانشگاه تهران به مرکزیت پارک علم و فناوری نقش آفرینی در مباحث نوآوری و رشد و یکپارچه سازی، هماهنگی با قوانین است گفت: پارک علم و فناوری دارای زنجیره ارزشی است که در آن از ایده تا توسعه کسب و کار براساس تکنولوژی ها مراحلی را پیش بینی کرده که دارای برنامه است و امیدواریم نتیجه این اقدامات به زودی عملیاتی شود.

وی همچنین با اشاره به اهداف کلان این مرکز تصریح کرد: سرویس ها و خدمات متعدد و موردنیاز در پارک علم و فناوری موجود است و این مرکز دارای چشم انداز قوی است که تشکیل شرکت‌های موقر در صنعت فولاد یکی از این چشم انداز ها است.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان اینکه اقدامات ارزشمندی در صنعت فولاد با تأسیس این مرکز عملیاتی می‌شود گفت: ساختمان مرکز نوآوری دیجیتال در صنعت فولاد به صورت سازه سبک در زیر بنای 1740 متر مربع با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و فولاد مبارکه اصفهان و دانشگاه تهران احداث می شود.

زارعی در پایان خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود این ساختمان در فرصتی 6 ماهه با بودجه‌ای در حدود 8 میلیارد تومان برای کاربری استارت آپ استودیو تحول دیجیتال در صنعت فولاد برای استقرار هسته های نوآور و شرکت‌های فناور احداث می‌شود.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده