تاریخ: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۲۰
بازدید: ۲۷۸
کد خبر: ۱۰۸۸۲۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

روز جهانی محیط‌زیست با آسنا

می متالز - پیکاپ آمیکو آسنا، نخستین محصول داخلی است که توانست آزمون‌های استاندارد یورو۵ را از موسسه TUVآلمان دریافت کند.
روز جهانی محیط‌زیست با آسنا

به گزارش می متالز، پیکاپ آمیکو آسنا، نخستین محصول داخلی است که توانست آزمون‌های استاندارد یورو۵ را از موسسه  TUVآلمان دریافت کند. آسنا به‌عنوان یکی از پاک‌ترین خودروهای دوگانه‌سوز موجود در ایران، از حامیان محیط‌زیست به‌شمار می‌رود و به‌دلیل توانایی‌های فنی، کیفی و حرکتی بالا در ناوگان محیط‌زیست کشور مشغول به فعالیت است و این یعنی دوستدار محیط‌زیست! اما چرا؟ 
پروژه قوای محرکه آسنا از ابتدا منطبق بر استانداردهای یورو۵ تعریف شده است. آمیکو اولین خودرو تولیدشده در کشور با برند ایرانی است که توانست استانداردهای ۸۵گانه را دریافت کند. میزان انتشار آلایندگی کربن مونواکسید آمیکو آسنا با دارا بودن استاندارد یورو۵ از تمام رقبایش کمتر است. 
آسنا در شاخص آلایندگی THC (هیدروکربن) نیز طبق استاندارد یورو۵ تا ۴۳.۴میلی‌گرم در کیلومتر هیدروکربن وارد هوا می‌کند. 
درحالی‌که این شاخص برای خودروهای یورو۴ که استانداردهای ۸۵گانه را پاس نکرده‌اند تا ۱۶۰ میلی‌گرم در کیلومتر مجاز است. 
پیکاپ آسنا با بهره‌مندی از موتور 4G69  مجهز به تکنولوژی میتسوبیشی، طبق استاندارد یورو۵ آلایندگی اکسیدهای نیتروژن (NOx) با غلظت ۳۹.۳ میلی‌گرم در یک کیلومتر دارد. درحالی‌که برای رقبا با استاندارد یورو۴ تا ۱۱۰ میلی‌گرم در یک کیلومتر مجاز شمرده می‌شود.

عناوین برگزیده