تاریخ: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۵۸
بازدید: ۲۴۳
کد خبر: ۱۰۹۰۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ایجاد و راه اندازی سامانه "سپیدار"چهارمحال و بختیاری

می متالز - سامانه پردازش یکپارچه درخواست های اعتبارات ریالی صندوق توسعه ملی با نام" سپیدار" ایجاد و راه اندازی شد.
ایجاد و راه اندازی سامانه "سپیدار"چهارمحال و بختیاری

به گزارش می متالز، رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت:صادرکنندگان متقاضی دریافت اعتبارات از محل منابع صندوق توسعه ملی می‌توانند با مراجعه به وب سایت سازمان توسعه تجارت ایران به نشانی www.tpo.ir نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

سیاوش نظری افزود: اعتبارات منابع صندوق توسعه ملی با نرخ های ترجیحی پرداخت می‌شود.

وی گفت این سامانه به صورت خودکار نسبت به پردازش اطلاعات اقدام و درخواست های وارده را به بانک های عامل جهت پرداخت تسهیلات ارسال می کند.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری، ارتباط سامانه ای با بانک‌های عامل را از مهم‌ترین مزیت‌های سامانه سپیدار اعلام کرد و افزود: صادرکنندگان می‌توانند یکی از بانک های پارسیان، توسعه صادرات، کشاورزی، توسعه تعاون، صادرات و بانک مشترک ایران و ونزوئلا را انتخاب کنند تا پس از احراز اهلیت صادراتی آنها بر اساس شاخص‌های موجود جهت دریافت تسهیلات معرفی شوند.

نظری تصریح کرد: صادر‌کنندگان متقاضی تسهیلات می توانند با مراجعه به پرتال سازمان توسعه تجارت ایران بخش میز خدمت درخواست تسهیلات ریالی از منابع صندوق توسعه ملی را در سامانه سپیدار ثبت کنند.

سامانه سپیدار بر اساس مفاد ماده یک بسته حمایت از صادرات غیرنفتی پارسال در خصوص سپرده گذاری صندوق توسعه ملی در بانک های عامل جهت پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش صادراتی طراحی شده است.

عناوین برگزیده