تاریخ: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۳۸
بازدید: ۱۵۹۰
کد خبر: ۱۰۹۵۶۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
اهمیت تولید برق پایدار، حساسیت کیفیت و تداوم آن برای مصارف شهری و تولید در همه زمان‌ها؛

انجام سرویس‌های اساسی پست برق و واحدهای نیروگاه گازی مجتمع مس سرچشمه برای تولید برق پایدار به منظور گذر از بحران کمبود برق در پیک فصل تابستان

می متالز - نیروگاه گازی به عنوان پشتوانه تولید برق برای مجتمع مس سرچشمه میباشد، آماده به کار بودن آن بسیار ضروری و پراهمیت است چرا که قطع لحظه ای برق در کارخانه مس سرچشمه خسارت زیانباری برای امر تولید به همراه خواهد داشت.
انجام سرویس‌های اساسی پست برق و واحدهای نیروگاه گازی مجتمع مس سرچشمه برای تولید برق پایدار به منظور گذر از بحران کمبود برق در پیک فصل تابستان

به گزارش می متالز، با توجه به قطعی گاز برنامه ‌ریزی شده در شهرک و مجتمع مس سرچشمه  که از ساعت 6 صبح روز یکشنبه 18خرداد تا ساعت۱۲ ظهر روز دوشنبه 19خرداد، فرصت خوبی برای تعمیرات پیشگیرانه و سرویس اساسی پست برق و واحدهای نیروگاه گازی فراهم شد.

در این راستا، رئیس تعمیرات مرکزی برق مجتمع مس سرچشمه توضیح داد: متولی تعمیرات و نگهداری پست برق نیروگاه گازی، تعمیرات مرکزی برق مجتمع مس سرچشمه می‌باشد و بهره‌برداری از واحدهای گازی توسط همکاران ما در بخش نیروگاه گازی صورت می گیرد.

محمدرضا آزادیخواه افزود: مجتمع مس سرچشمه از طریق این پست برق به شبکه سراسری برق متصل است و واحدهای نیروگاه گازی می توانند حدود 60 درصد از برق مجتمع را در هنگامی که برق شبکه سراسری قطع باشد تامین کنند.

وی با بیان اینکه این پست برق برای مجتمع مس سرچشمه بسیار حائز اهمیت می‌باشد، تصریح کرد: تاکنون فرصت مناسبی فراهم نشده بود که بتوانیم سرویس اساسی این پست برق را انجام دهیم که خوشبختانه در فرصت 24 ساعته قطع گاز در شهر و مجتمع مس سرچشمه، تمام تیم های خود را بسیج کردیم، همچنین نیروگاه گازی نیز همکاران خود را همراه کرد که بتوانند سرویس‌های اساسی برای واحد‌های گازی انجام دهند.

رئیس تعمیرات مرکزی برق مجتمع مس سرچشمه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این اورهال، بیان کرد: انجام  سرویس های دوره‌ای ترانس‌های 63 کیلو ولت به 132 کیلو ولت، سرویس و تعمیر بریکرها که کلیدهای قدرت هستند و چک شدن سیستم های حفاظتی آنها، شستشوی کامل مقره‌ها، تعمیر و سرویس پنج دستگاه ترانس اختصاصی مربوط به واحدهای گازی از جمله اقداماتی بود که ظرف این 24 ساعت در پست‌های برق نیروگاه گازی مجتمع مس سرچشمه انجام گرفت.

آزادیخواه ادامه داد: مدت ها امکان تعمیرات بریکرهای 63 کیلوولت میسر نبود و خوشبختانه این شرایط فرصتی را ایجاد کرد که این کلیدهای 63 کیلو ولت که ما نگران وضعیت آنها نیز بودیم، عملکرد مکانیکی آنها مورد آزمایش قرار گیرد و سیستم های حفاظت الکتریکی آنها نیز تست گردد.

رئیس تعمیرات مرکزی برق مجتمع مس سرچشمه اضافه کرد: با آماده کردن شرایط برای برقدار شدن مجدد این پست، واحدهای نیروگاه گازی در مدار قرار گرفته و دغدغه‌ای که بابت تامین برق به عنوان پشتوانه برق مجتمع داریم حل خواهد‌شد.

رئیس نیروگاه گازی مجتمع مس سرچشمه نیز در این رابطه گفت: یکی از چالش های جدی صنعت برق کشور در چند سال اخیر، گذر از بحران پیک مصرف فصل تابستان بوده که در این راستا مجتمع مس سرچشمه دو سیاست در نظر گرفت که یکی کاهش مصرف با انجام اورهال کارخانجات و دیگری تولید تمام ظرفیت نیروگاه گازی بود.

شاهرخ کازرونی افزود: برای اینکه بتوانیم در فصل تابستان تولید تمام ظرفیت داشته باشیم سیاستی برای مدیریت تولید داریم به این شکل که تمام کارهای اورهال را در فصل های غیر از تابستان برنامه‌ریزی می کنیم.

وی عنوان کرد: از فرصت قطع گاز در شهرک و مجتمع مس سرچشمه برای انجام سرویس‌های هزار ساعته استفاده کردیم تا ان شاءالله از تیر‌ماه پنج واحد نیروگاه گازی در مدار باشد که بتوانیم برای گذر از بحران پیک فصل تابستان، کمک به شبکه سراسری برق داشته باشیم.

عناوین برگزیده