تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۳۴
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۱۱۰۰۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رحیمی مطرح کرد:

ضرورت ایجاد مکانیزمی جامع برای ردیابی کالاهای اساسی از زنجیره تولید تا توزیع

می متالز - نماینده مردم سقز و بانه در مجلس یازدهم می گوید ایجاد مکانیزمی جامع برای ردیابی کالاهای اساسی از زنجیره تولید تا توزیع ضرورت دارد، زیرا در حال حاضر قیمت اجناس موجود در مغازه‌ها با برچسب روی آنها متفاوت است.
ضرورت ایجاد مکانیزمی جامع برای ردیابی کالاهای اساسی از زنجیره تولید تا توزیع

به گزارش می متالز، بهزاد رحیمی نماینده مردم سقز و بانه در مجلس یازدهم با انتقاد از گرانی کالاهای اساسی، گفت: از آنجایی که تولید و واردات کالا به میزان کافی در کشور موجود است، علت اصلی گرانی کالاها را باید در نقص چرخه توزیع جستجو کرد، زیرا واسطه‌ها بسیار است و کالا به صورت مستقیم به دست مصرف کننده نمی رسد.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واسطه‌ها، دلالانی هستند که ارزش افزوده ایجاد کرده و موجب گرانی کالاها می شوند، افزود: در صورتی که کالاها با نظارت دقیق و در چرخه درستی توزیع شوند، نه تنها قیمت‌ها افزایش نمی یابد بلکه روز به روز متعادل تر نیز می شود.

وی احتکار، فعالیت سوداگران در فضای مجازی و ... را از جمله دلایل گرانی کالاها دانست و اظهار کرد: با کوتاه کردن زنجیره توزیع و حذف سوداگران هزینه مردم کاهش می یابد، برای تحقق این امر می‌توان با ارائه بُن کارت به مردم، اصابت تورم به اقشار آسیب پذیر را کاهش داد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه ایجاد مکانیزمی جامع برای ردیابی کالاهای اساسی از زنجیره تولید تا توزیع ضرورت دارد، اضافه کرد: قیمت اجناس موجود در مغازه‌ها با برچسب روی آنها متفاوت است و از آنجایی که واسطه‌ها در زنجیره توزیع زیاد است، کالاها با قیمت های افسارگسیخته به دست مصرف کننده اصلی می رسد.

عناوین برگزیده