تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۳۹
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۱۱۰۱۶۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

مشکل تامین فولاد برای واحدهای تولیدی کشور تا یک‌ماه دیگر رفع می‌شود

می متالز - رییس مرکز ساخت داخل، صنایع ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مشکل تامین فولاد مورد نیاز برای واحدهای تولیدی کشور تا یک ماه دیگر برطرف خواهد شد.
مشکل تامین فولاد برای واحدهای تولیدی کشور تا یک‌ماه دیگر رفع می‌شود

به گزارش می متالز، سید محمدمهدی هادوی روز پنجشنبه تاکید کرد: براساس برنامه‌ریزی‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته، تامین فولاد مورد نیاز به ‌عنوان ماده اولیه برخی واحدهای تولیدی کشور فولاد تا یک ماه آینده نظم‌دهی و ساماندهی می‌شود.
وی افزود: با این اقدام، فعالیت واحدهای تولیدی نیازمند فولاد ، تقویت و تولید این واحدها با افزایش مواجه خواهد شد.
هادوی، تولید بدون تامین مواد اولیه را ناممکن اعلام و تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی را به ‌عنوان اولویت نخست خود در دستورکار دارد.
وی یادآور شد: در همین راستا نشست‌های تخصصی با تولیدکنندگان مس، فولاد و آلومینیوم برگزار شده است، تا بتوان نیاز مواد اولیه واحدهای تولیدی را سریع‌تر تامین کرد.
رییس مرکز ساخت داخل، صنایع ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: سال گذشته نیازهای واحدهای تولیدی در بخش مواد اولیه شناسایی شده است.
وی گفت: به‌همین منظور در سال‌جاری که از سوی مقام معظم رهبری به‌نام "جهش تولید" نام‌گذاری شده است، نیاز واقعی مواد اولیه تولیدکنندگان تامین و زمینه تحقق اهداف این نام‌گذاری فراهم می‌شود.
هادوی تاکید کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال گذشته احیای واحدهای تعطیل و راکد و همچنین بهره‌مندی از ظرفیت‌های استفاده نشده این واحدها را در دستور کار خود قرار داد.
وی افزود: با این اقدام، سال گذشته مشکلات کارگری نسبت به سال ۱۳۹۷ کمتر بود و این مهم نشان‌دهنده احیای بسیاری کارخانه‌ها است.
رییس مرکز ساخت داخل، صنایع ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: سال گذشته حداقل سه چهار واحد تولیدی بزرگ بحرانی و دارای مشکل مدیریتی، احیا و وارد چرخه تولید شد و  البته علاوه بر فعالیت‌های انجام شده در این زمینه اما همچنان مشکلاتی وجود دارد که شناسایی و رفع آن‌ها ضروری است.
هادوی اظهار داشت: امید است بتوان با برنامه‌ها اجرای پیش‌بینی شده وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال‌جاری، بتوان وضعیت تولید در کشور را رونق داد.
وزارت صنعت، معدن و تجارت کاهش ۱۰ میلیارد دلاری ارزبری در سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ را در دستور کار دارد.
از این میزان برنامه‌ریزی در سال گذشته دو میلیارد دلار، امسال سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار در سال آینده محقق خواهد شد.
رییس مرکز ساخت داخل، صنایع ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت از تعدادی واحدهای تولیدی شهرک صنعتی بروجن مانند بروجن خودرو، تولید ماشین‌آلات کشاورزی، تولید نخ و دستگاه‌های تولید ماسک بازدید کرد.
بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

عناوین برگزیده