تاریخ: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۰۴
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۱۱۰۲۲۶
معاون رئیس‌جمهور:

راه آهن چابهار - زاهدان تا خردادماه سال آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد

می متالز - معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: پروژه بزرگ راه آهن چابهار- زاهدان با اعتبار تخصیص یافته به مبلغ ۴هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به سرعت در حال انجام است و تا خرداد ماه سال آینده تکمیل و بهره‌برداری می‌رسد.
راه آهن چابهار - زاهدان تا خردادماه سال آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد

به گزارش می متالز، محمدباقر نوبخت "معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور" در بدو ورود به سیستان و بلوچستان به خبرنگاران گفت: عملیات اجرایی این طرح مهم که بندر اقیانوسی غیر تحریمی چابهار را به شبکه سراسری ریلی کشور وصل می‌کند در سه فاز؛ چابهار به ایرانشهر، ایرانشهر به خاش و خاش به زاهدان تقسیم‌بندی شده است.

وی اضافه کرد: دو فاز این طرح تا پایان سال ۹۹ تکمیل می شود که مسیر زاهدان- خاش در دهه فجر و مسیر ایرانشهر به چابهار تا اسفندماه افتتاح خواهد شد و قطعه باقی‌مانده نیز با همکاری خوب و تجهیز همه امکانات قرارگاه خاتم الانبیاء، با حفر و احداث بیست کیلومتر تونل زنجیره ای در طول مسیر خاش به ایرانشهر تا پایان خرداد ۱۴۰۰ تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون رئیس جمهور همچنین تحویل کلید ۲ هزار واحد مسکونی به روستاییان را از دیگر برنامه‌های این سفر عنوان کرد و افزود: این پروژه نیز از دو سال قبل شروع شده و در هر سفر تعدادی از این منازل تحویل متقاضیان و محرومان می شود.

محمدباقر نوبخت در ادامه خبر از تخصیص مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های نیمه تمام از جمله؛ اختصاص ۱۰۰ میلیاردتومان برای تکمیل سد ماشکید و اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای احداث جاده های روستایی سراوان به بخش بم پشت داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم؛ با این تخصیص ها ظرف ماه‌های آینده همه اهداف توسعه ای دولت در استان پهناور سیستان و بلوچستان محقق شود.

گفتنی است؛ محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور صبح امروز /سه‌شنبه/ در رأس هیاتی به سیستان و بلوچستان سفر کرد و در بدو ورود به فرودگاه زاهدان مورد استقبال احمدعلی موهبتی "استاندار" و جمعی از مدیران استانی قرار گرفت.

دکتر نوبخت در سفر یکروزه خود به این استان به صورت هوایی از روند اجرای پروژه راه آهن چابهار - زاهدان بازدید می کند.

همچنین بهره برداری از واحد های مسکن محرومین استان در شهرستان ایرانشهر از دیگر برنامه‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر به این استان است

عناوین برگزیده