تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۰۰
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۱۱۰۶۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ادعای نماینده مجلس از حبابی بودن بورس و ضرر ۹۰ درصد سهامداران

می متالز - نماینده مجلس با اشاره به حبابی بودن بورس و انتقاد از دولت به دلیل مطلوب نشان دادن وضعیت بازار سهام گفت: در صورت تداوم این روند تنها ۱۰ درصد سرمایه گذاران سود کرده و ۹۰ درصد متضرر می شوند.
ادعای نماینده مجلس از حبابی بودن بورس و ضرر ۹۰ درصد سهامداران

به گزارش می متالز، مسلم صالحی هم مانند برخی دیگر از نمایندگان مجلس ادعاهایی در درباره وضعیت بورس مطرح کرد و به خانه ملت گفت: دولت به منظور جذب نقدینگی، جبران کسری بودجه و جلوگیری از تورم از هر اهرمی استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: درحال حاضر علی رغم اینکه دارایی برخی شرکت‌ها تنها یک تابلو است اما سهام آنها با قیمت های نجومی معامله می شود که این امر بیانگر وجود حباب در بورس است. بطور مثال با اینکه طی سال های گذشته پتروشیمی یک شهر تنها یک قطعه زمین داشته و از هیچ زیرساختی برای فعالیت برخوردار نیست اما سهام آن حدود 800 تومان، خرید و فروش می شود.  

این نماینده مجلس افزود: ضرر حاصل از ترکیدن حباب بورس از سود بدست آمده بیشتر خواهد بود. مردم باید برای سرمایه گذاری در بورس از توصیه های کارشناسان استفاده کرده و به زمان بازگشت پول توجه کنند. در شرایط کنونی، ارزش سهام برخی بنگاه‌ها به رغم تعطیلی یا عدم تولید در حال افزایش است که این امر بیانگر اختلال در بازار سرمایه است.

صالحی ادامه داد: افرادی که به دنبال خرید سهام هستند باید دانش خرید و فروش در بورس را داشته باشند. از سوی دیگر سبدی از سهام را خریداری کنند تا در صورت تغییر شاخص‌ها بصورت میانگین سود بدست آورند. هرچند دولت باید از وضعیت شرکت‌های بورسی اطلاعات دقیقی به مردم ارائه کند اما از این امر شانه خالی کرده و وضعیت بازار سهام را مطلوب نشان می دهد. در صورت تداوم این روند تنها 10 درصد سرمایه گذاران سود کرده و 90 درصد متضرر می شوند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده