تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۵۳
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۱۱۱۰۴۷
سعیدی:

شبکه بزرگراهی و آزادراهی استان سیستان و بلوچستان به شدت ضعیف است/توسعه بندر چابهار بدون در نظر گرفتن زیرساخت‌ها امکان پذیر نیست

می متالز - نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: توسعه بندر چابهار بدون در نظر گرفتن ظرفیت های زیرساختی و لجستیکی امکان پذیر نیست، از این رو توسعه زیرساخت های استان به ویژه زیرساخت های جاده ای ضروری است.
شبکه بزرگراهی و آزادراهی استان سیستان و بلوچستان به شدت ضعیف است/توسعه بندر چابهار بدون در نظر گرفتن زیرساخت‌ها امکان پذیر نیست

به گزارش می متالز،معین الدین سعیدی با اشاره به عدم توازن توسعه بندر چابهار در قیاس با زیرساخت های جاده ای استان سیستان و بلوچستان، گفت: در سال های اخیر روند توسعه بندر چابهار بسیار مثبت بوده است، حال این سوال پیش می آید که آیا به میزان توسعه بندر، زیرساخت های منطقه نیز توسعه پیدا کرده است.

میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار سالانه حدود دو میلیون تن است

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی بر اساس آمارها میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار سالانه حدود دو میلیون تن است، اما متأسفانه هنوز زیرساخت ها متناسب با افزایش تخلیه و بارگیری نیست. به طور مثال استان سیستان و بلوچستان هنوز یک شبکه آزادراهی برای تردد کامیون ها و تریلرها ندارد.

 

شبکه بزرگراهی استان سیستان و بلوچستان به شدت ضعیف است

وی افزود: از طرف دیگر شبکه بزرگراهی استان به شدت ضعیف بوده و ظرفیت کمی برای تردد دارد و این وضعیت و افزایش انتقال بار به مقصد بندر چابهار یا بالعکس موجب شده که آمار تصادفات جاده ای در استان سیستان و بلوچستان افزایش یابد.

 

توسعه بندر چابهار بدون در نظر گرفتن ظرفیت های زیرساختی و لجستیکی امکان پذیر نیست

سعیدی ادامه داد: توسعه بندر چابهار بدون در نظر گرفتن ظرفیت های زیرساختی و لجستیکی امکان پذیر نیست، از این رو توسعه زیرساخت های استان به ویژه زیرساخت های جاده ای ضروری است، البته پروژه راه آهن چابهار-زاهدان در حال اجرا است، اما این پروژه نمی تواند تمام بار نقل و انتقال بندر چابهار را به دوش بکشد.

 

وزارت راه و شهرسازی باید نسبت به تقویت و توسعه شاهراه های منطقه چابهار-زاهدان-میلک اقدام کند

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: وزارت راه و شهرسازی باید نسبت به تقویت و توسعه شاهراه های منطقه چابهار-زاهدان-میلک اقدام کند تا روند نقل و انتقال کالا سرعت بگیرد.

نماینده مردم چابهار در مجلس ادامه داد: یکی از مسائل دیگر در حوزه بندر چابهار، بحث مسئولیت اجتماعی این بندر نسبت به توسعه شهر چابهار است، در شرایط کنونی بندر در کانون شهر چابهار قرار دارد و این مسئله عملا مردم را دچار مشکل کرده است، از این رو باید یک مسئولیت اجتماعی برای بندر جهت توسعه شهر در نظر گرفته شود تا مردم از توسعه بندر چابهار بهره مند شوند.

عناوین برگزیده