تاریخ: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۰۰
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۱۱۱۰۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شعبه شورای حل اختلاف ویژه صنعت قزوین گشایش یافت

می متالز - شعبه شورای حل اختلاف ویژه صنعت، معدن و تجارت استان قزوین روز شنبه با حضور حجت الاسلام نورالله قدرتی رییس کل دادگستری و محمد قاسمی دادستان قزوین گشایش یافت.
شعبه شورای حل اختلاف ویژه صنعت قزوین گشایش یافت

به گزارش می متالز، رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در مراسم افتتاح این شعبه در خانه صنعت استان، افزود: پیش از این برای مسایل قضایی مربوط به کارخانجات، صنعت و تولید استان مشکلات عدیده‌ای داشتیم چون به صورت پراکنده در محاکم قضایی استان مورد بررسی قرار می‌گرفتند و احکام بسیار مختلفی صادر می‌شد.

علی زمانی اضافه کرد: با توجه به این مشکلات، گاهی برای مسایل خرد و جزیی، مدیرعامل یک شرکت احضار یا بازداشت می‌شد و یا خط تولید کارخانه متوقف می‌گردید و تعدادی از افراد بیکار می‌شدند.

وی افزود: در این راستا با توجه به مذاکراتی که با رییس کل دادگستری استان صورت گرفت قرار بر راه اندازی یک شعبه شورای حل اختلاف ویژه صنعت، معدن و تجارت در استان قزوین شد که همه دعاوی مرتبط با صنعت استان به صورت ویژه در این شعبه مورد رسیدگی قرار گیرد.

زمانی ادامه داد: حسن راه اندازی این شعبه آن است که متخصصان مربوط به صنعت استان در آن حضور دارند و از آموزش‌های لازم و تجربه کافی برخوردار هستند و از ارجاع پرونده‌ها به دستگاه قضا جلوگیری می‌کنند.

وی افزود: این شعبه تنها مرکز ویژه رسیدگی به مشکلات صنعت، معدن و تجارت در استان است و رسیدگی به دعاوی در آن با در نظر گرفتن مباحث اشتغال و تولید و سرعت در کار و کیفیت احکام انجام خواهد شد.

زمانی اضافه کرد: راه اندازی این شعبه در محل خانه صنعت، معدن و تجارت استان برای شاکی و متشاکی می‌تواند قابل توجه باشد چون به نحوی بهتر و شایسته‌تر برای حفظ کرامت تولید کنندگان، کارآفرینان و تجار استان اقدام خواهد شد.

در مراسم افتتاح این شعبه عیسی قبادی معاون امور اقتصادی استاندار قزوین، عزیزالله افضلی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، حجت الاسلام علی زمانی رییس شورای حل اختلاف قزوین و جمعی دیگر از مسوولان حضور داشتند.

استان قزوین چهار هزار واحد تولیدی دارد.

عناوین برگزیده