تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۲۲
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۱۱۱۴۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گزارش از مجمع عمومی صاحبان سهام فولاد هرمزگان

می متالز - امروز مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت فولاد هرمزگان مربوط به سال مالی منتهی به 98/12/29 برگزار شد. جلسه با حضور ۹۶/٦ درصد رسمیت یافت و طاهری به عنوان رئیس مجمع، همت از شرکت فلز تدارک و شعبانی از شرکت فولاد ملی به عنوان ناظر و فرزاد ارزانی مدیرعامل شرکت و متقی به عنوان دبیر مجمع، و یعقوبی به عنوان حسابرس مستقل و رجبی (به صورت آنلاین) نماینده بورس در جایگاه هیات رئیسه حضور داشتند.
گزارش از مجمع عمومی صاحبان سهام فولاد هرمزگان

به گزارش می متالز، در این جلسه ارزانی،‌ مدیرعامل فولاد هرمزگان به بیان عملکرد فولاد هرمزگان در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۸ پرداخت و مطرح کرد: فولاد هرمزگان ١.٥ میلیون تن تختال تولید می کند، در ضخامت ٢٠٠ و ٢٥٠ میلیمتر اسلب های این مجموعه تولید می شود و محل فعالیت شرکت بندرعباس است، شرکت فولاد هرمزگان تولیدی محسوب می شود و مساعدت هایی به منطقه هم از جانب این شرکت می شود و ٩٦ درصد از سهام متعلق به فولاد مبارکه است.
وی به افتخارات شرکت فولاد هرمزگان در سال ٩٨ اشاره کرد و تصریح کرد: کسب تقدیر نامه چهار ستاره فعالیت سازمانی در جایزه ملی تعالی سازمانی در سال ۹۸، لوح تقدیر رضایتمندی مشتری که برای نخستین بار فولاد هرمزگان به‌دست آورد، کسب گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان، حضور در بین ۱۰۰ شرکت برتر در رتبه‌بندی IMI۱۰، کسب مدال زرین دومین مدیر جهاد حرفه‌ای در روابط عمومی، واحد نمونه صنعتی استان، صادرکننده نمونه استان، گواهینامه مدیریت انرژی، تندیس زرین سرآمدی روابط عمومی و ستاره طلایی روابط عمومی از افتخارات فولاد هرمزگان است و در حوزه بهره برداری نیز دستیابی به رکورد تعداد ذوب ریخته‌گری شده به تعداد ۵۰ ذوب و تولید گریدهای ویژه مربوط به صنایع ماشین‌سازی صنایع نفت و گاز و مخازن CNG در سال ٩٨ ثبت شد. فولاد هرمزگان همچنین در حوزه تکنولوژی افزایش ظرفیت فولاد سازی به بیش از دو میلیون تن، افزایش ظرفیت لنس اکسیژن و پروژه افزایش نرخ شارژ مواد کوره را داشته است.
ارزانی به دستاوردهای شرکت فولاد هرمزگان در حوزه فروش اشاره کرد و افزود؛ فولاد هرمزگان در سال ٩٨ موفق به کسب گواهینامه صادر کننده نمونه استانی برای پنجمین سال متوالی شد و درجمع 100شرکت برتر داخلی به لحاظ کسب درآمد حضور یافت. در این سال رشد 13% فروش تختال به بازارهای داخلی و صادراتی داشتیم و تامین پایدار نوردکاران داخلی را به سرانجام رساندیم. در سال ٩٨ فروش 78/652  تن محصولات ویژه و خاص مورد استفاده در صنایع تولید مخازن تحت فشار، کپسول CNG، سازه های پر استحکام، قطعات، ماشین آلات و ... در بازارهای داخلی و خارجی توسط فولاد هرمزگان انجام شد بعلاوه اینکه توسعه بازارهای جدید صادراتی در منطقه چین و شمال آفریقا را داشتیم. فروش تختال به بازارهای صادراتی در سال 98 نسبت به سال 97 به میزان 40% رشد داشت و فروش 1/558/736 تن محصول اسلب در بازارهای جهانی و داخلی عملیاتی شد، در نهایت شاهد رشد 64 درصدی درآمد فروش تختال به بازارهای داخلی و صادراتی درسال 98 نسبت به سال 97 بودیم.
مدیرعامل فولاد هرمزگان دستاوردهای شرکت فولاد هرمزگان در حوزه خرید را در مجمع یادآور شد و تشریح کرد: تامین کمی و کیفی موجودی مناسب برای مواد اولیه از قبیل گندله و همچنین افزایش موجودی اقلام استراتژیک و گلوگاهی که از خارج کشور تامین می شود (شامل اشکال ویژه نسوز، فرومنگنزها و پودر قالب) را در سال گذشته داشتیم. اقلام الکترود گرافیتی با قیمت های پایین تر از قیمت های بازار توسط واحد خرید مواد اولیه خریداری شده است و فروش به میزان ۶۲۰ میلیارد ریال اقلام مازاد و ثبت عملکرد ۱۵۵ درصدی نسبت به برنامه سال ۹۸ داشته است. قراردادها و تفاهم نامه های پژوهشی با دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان و تسهیل شرایط همکاری های پژوهشی در راستای بومی سازی مواد اولیه و قطعات یدکی امضا شده است. همچنین قراردادهای بلند مدت و تجمیع شده در زمینه حمل های جاده ای و ریلی منعقد شده و سیستم جامع پشتیبانی خرید خارجی ایجاد شده است و در نهایت مشارکت های ارزش افزا با شرکت های زنجیره تامین برای تأمین پایدار مواد اولیه ایجاد شده است.
مدیرعامل فولاد هرمزگان در تشریح عملکرد زیست محیطی شرکت در مجمع عادی سالیانه این شرکت عنوان کرد: ارزیابی عملکرد زیست محیطی پیمانکاران (۱۲دوره)، ارزیابی عملکرد زیست محیطی واحد های بهره بردار (۱۱ دوره)، پیش ممیزی سیستم مدیریت محیط زیست (ایزو ۱۴۰۰)، اخذ مجوز زیست محیطی طرح توسعه فولاد هرمزگان، اخذ مجوز زیست محیطی طرح موجود واحد تصفیه آب، انجام پایش های طرح خود اظهاری سازمان محیط زیست ( ۴دوره) و بهبود عملکرد راندمان سیستم های کنترل آلاینده ها (ابلاغ قرار داد اصلاح غبار گیر ۵۰۰ واحد احیا)
 از دستاورد های این سال در زمینه محیط زیست است.
مدیرعامل فولاد هرمزگان در مقایسه درآمد و سود خالص فولاد هرمزگان مطرح کرد : در سال ٩٧ درآمد فولاد هرمزگان ٣٧٢٦١١٩٥ میلیون ریال بوده و سود عملیاتی در همین سال ٨١٦٨٨٠٤ میلیون ریال و سود خالص ١٦٤٣٦٢٠٢ میلیون ریال بوده است در ادامه سال ٩٨ درآمد فولاد هرمزگان ٦١٣٦٦٧٧٥ میلیون ریال بوده و سود عملیاتی در همین سال ١٣٣١٧٢٩٩ میلیون ریال و سود خالص ١٥٠٠١٤٣٤ میلیون ریال بوده است. 
وی اهم برنامه‌ها و اهداف شرکت در سال ۹۹  را اینگونه تشریح کرد: میزان تولید تختال به ۱.۵۲۰.۰۰۰ تن و عبور از ظرفیت اسمی فولادسازی را خواهیم داشت، میزان تولید آهن اسفنجی به ۱.۶۶۰.۰۰۰ تن در سال ۹۹ افزایش خواهد یافت. تبدیل ۱۵.۰۰۰ تن نرمه آهن اسفنجی به بریکت و استفاده در کوره‌های فولادسازی، انجام تعمیرات سالیانه مدول B واحد احیای مستقیم، پروژه کاهش مصرف نسوز از ۶.۹۴ کیلوگرم به ازای هر تن مذاب به ۶.۸۴ کیلوگرم به ازای هر تن مذاب، تثبیت مصرف الکترود ۶۰۰ میلی‌متر در کوره‌های قوس و فروش ۱.۵۲۰ هزار تن تختال در سال ۱۳۹۹( ۹۰۰ هزار تن بازرا داخل و ۶۲۰ هزار تن بازار صادرات) از دیگر برنامه هاست.
ارزانی برنامه طرح توسعه شرکت را به صورت اجمالی عنوان کرد و گفت: افزایش ظرفیت فولادسازی از ۱.۵ به ۲ میلیون تن تختال در سال، ایجاد یک واحد ورق عریض به ظرفیت ۱.۲ میلیون تن در سال، ایجاد یک واحد اکسیژن به ظرفیت ۱۰ هزار نرمال متر مکعب در ساعت، احداث سیلو‌های ذخیره آهن اسفنجی به ظرفیت ۳۰ هزار تن، احداث تصفیه‌خانه صنعتی واحد احیا مستقیم و ایجاد واحد سولفورزدا جهت دو واحد موجود احیای مستقیم و یک واحد آتی شرکت از طرح های توسعه ای فولاد هرمزگان است.
در نهایت پس از پرسش و پاسخهایی بین مدیرعامل فولاد هرمزگان و حسابرس اعلام شد، فولاد هرمزگان در سال 98، 60 تومان به ازای هر سهم سود ساخته بود، در مجمع عمومی سهامداران خود این شرکت تقسیم سود 25 درصدی را تصویب کرد و بدین ترتیب این شرکت، ١٥ تومان به ازای هر سهم، سود نقدی تقسیم می‌کند.
در ادامه نشست خبری ارزانی پس از برگزاری مجمع عمومی سالیانه صاحبان سهام برگزار شد و ارزانی در پاسخ به برنامه های توسعه صادراتی فولاد هرمزگان مطرح کرد: بسته به نیاز شرکت های نوردی کشور سهم بازار داخل که مشخص شود مابقی صادر می شود که ٩٠٠ هزار تن نیاز داخل و ٦٢٠ هزار تن برای صادرات در نظر گرفته شده است. در حال حاضر ما یکی از کیفی ترین اسلب های کشور را تولید می کنیم.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده