تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۳۷
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۱۱۱۶۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صدور ۷۰ فقره پروانه فنی و مهندسی در سمنان

می متالز - رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از صدور ۷۰ فقره جواز و پروانه فنی و مهندسی در این استان خبر داد.
صدور ۷۰ فقره پروانه فنی و مهندسی در سمنان

به گزارش می متالز، مهدی میرکو  اظهار کرد: تاکنون در حدود 70 فقره جواز و پروانه فنی و مهندسی و همچنین تعداد 135 فقره گواهی و پروانه تحقیق و توسعه در استان صادر شده است و 54 فقره مجوز نیز برای شرکت‌های دانش‌بنیان در استان سمنان صادر شده است.

وی تصریح کرد: در راستای فرموده مقام معظم رهبری در خصوص نام‌گذاری سال 1399 به‌عنوان جهش تولید و همچنین حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی، صنایع معدنی و تجاری استان سمنان و با توجه به تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صمت استان سمنان با تدوین برنامه جامع و کامل تحقیقاتی و پژوهشی تلاش نموده است تا در جهت رفع مشکلات پیش رو گام‌های مؤثری بردارد.

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صمت استان سمنان اظهار کرد: بر اساس شاخص‌های ارزیابی، صدور جواز و پروانه‌های فنی و مهندسی، اجرای دوره‌های آموزشی با مخاطبین مدیران واحدهای صنعتی و معدنی و صنوف و صدور گواهی و پروانه تحقیق و توسعه، اجرای دوره‌های آموزشی، استارت‌آپ‌ها و صنایع‌ های‌تک و انعقاد تفاهم‌نامه با نظام مهندسی معادن جهت اجرای دوره‌های معدنی را از مهم‌ترین اقدامات این سازمان در حوزه آموزش، پژوهش و فناوری است.

میرکو اجرای طرح‌های فارغ‌التحصیلان جهاد دانشگاهی (فاجد)، اجرای طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی، پسادکتری صنعتی، همکاری صمیمانه با دانشگاه‌های سطح استان به‌منظور ارتباط صنعت با دانشگاه، برگزاری طرح‌های تاپ و استقرار سیستم چرخهٔ بهره‌وری و برگزاری جلسات پژوهشی و آموزشی را از دیگر فعالیت‌های حوزه آموزش و پژوهش سازمان صمت استان نام برد.

عناوین برگزیده