تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۵۶
بازدید: ۲۱۲
کد خبر: ۱۱۲۱۵۱
سرویس خبر : محیط زیست
رشیدی مطرح کرد:

لزوم مهار زمین خواری و کوه خواری/تولید تقویت شود

می متالز - نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با بیا اینکه به مسائلی مانند حاشیه نشینی، زمین خواری، کوه خواری رسیدگی شود، گفت: مباحثی همچون خودرو و مسکن باید به صورت جدی در مجلس پیگیری شود زیرا تا چه زمانی به مردم باید به بهانه حمایت از تولید داخلی خودرو گران و بی‌کیفیت تحویل داد.
لزوم مهار زمین خواری و کوه خواری/تولید تقویت شود

به گزارش می متالز، محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با بیان اینکه روند تولید در کشور با موانع بسیاری مواجه است، گفت: واردات بی‌رویه کالاهای مشابه داخلی، قاچاق کالا از مبادی رسمی، سیاست‌های غلط بانکی و ... امروز مانعی بر سر راه تولیدکنندگان شده و آنها در کنار این مسایل تحت فشار قوانین غیرشفاف مالیاتی و تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه برای داشتن اقتصاد قوی و جهش تولید باید موانع برای تولیدکنندگان کشورمان را رفع کنیم، اظهار کرد: امروز بیکاری جوانان تبدیل به رنجی مضاعف برای مردم شده است، شهرک‌های صنعتی در بسیاری از استان‌ها مانند کرمانشاه تعطیل شده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس تصریح کرد: بروکراسی‌های دست و پاگیر اداری یکی از موانع تولید هستند، گاهی برای دادن یک مجوز تولیدکننده را روزها در ادارات می‌چرخانند اما در ابتدای شیوع کرونا در کشور این موضوع ثابت شد که می‌توان بروکراسی ادارات را تسهیل و رفع کرد زیرا کارخانه‌هایی که باید برای گرفتن مجوز یکسال تلاش میکردند، به دلیل نیاز فوری به برخی اقلام توانستند ظرف 48 ساعت کار تولید خود را شروع کردند.

 

اجرای دولت الکترونیک به رفع بوروکراسی‌های اداری کمک می‌کند

رشیدی ضمن تاکید براینکه باتوجه به نیاز کنونی در عرصه اقتصاد باید بروکراسی اداری جمع شود، بیان کرد: باقی ماندن مواد اولیه کارخانجات طی ماه‌ها در گمرک تبعات منفی برای تولیدکننده دارد و باید این موضوع حل شود.

وی تاکید کرد: اجرای دقیق دولت الکترونیک در کشور می‌تواند به رفع بوروکراسی‌های اداری کمک کند، همه دولت‌ها از سال 76 تا کنون شعار راه‌اندازی دولت الکترونیک را داده‌اند اما همچنان مردم برای انجام کارهای خود به صورت حضوری به ادارات مراجعه کنند بنابراین در مجلس باید ریل گذاری دقیق ایجاد یک دولت الکترونیک انجام شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس با اشاره به اینکه برخی سیاست‌های درست دولت نهم و دهم در دولت آقای روحانی متاسفانه رها شد، گفت: مسکن مهر، پروژه خانه‌دار شدن قشر متوسط و رو به پایین جامعه بود که وزیر پیشین راه و شهرسازی آن را روش مناسبی نمی دانست و ادامه نداد در صورتی که طی این 7 سال فرصت ها از دست رفت و اگر روند ساخت مسکن مهر ادامه می یافت، اکنون مردم خانه دار شده بودند.

رشیدی حاشیه نشینی، زمین خواری، کوه خواری و ... را از مشکلات عمده کنونی دانست و اظهار کرد: مباحثی همچون خودرو و مسکن باید به صورت جدی در مجلس پیگیری شود زیرا تا چه زمانی به مردم باید به بهانه حمایت از تولید داخلی خودرو گران و بی‌کیفیت تحویل داد.

عناوین برگزیده