تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۲۲
بازدید: ۱۲۵
کد خبر: ۱۱۲۳۹۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت:

قطع وابستگی با اجرای نورد گرم 2 رقم می خورد

می متالز - سرپرست وزارت صمت گفت: از جمله مزایای طرح نورد گرم دو این است که تحول چشمگیر در قطع وابستگی با اجرای این طرح رقم می خورد.
قطع وابستگی با اجرای نورد گرم 2 رقم می خورد

به گزارش می متالز، حسین مدرس خیابانی در آیین افتتاح نورد گرم ۲ فولاد مبارکه با اشاره به اینکه اداره کشور روز به روز از صادرات نفتی فاصله می‌گیرد، اظهار داشت: از جمله مزایای طرح نورد گرم دو این است که تحول چشمگیر در قطع وابستگی با اجرای این طرح رقم می خورد.
وی ادامه داد: دوم اینکه اشتغال را رقم می زند که هدف دشمن در ایجاد یاس و ناامیدی را به شکست می رساند.
مدرس خیابانی افزود: در استان اصفهان هم اکنون ۸۶۰۰ واحد صنعتی داریم و ۴۶۰۰ طرح صنعتی دیگر نیز در حال اجراست که ۱۶۰۰ طرح بالای ۶۰ درصد پیشرفت داشته و ۶۰۰ طرح بیش از ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.
وی تاکید کرد: در شهریور ماه فاز اول الکترود اردکان یزد افتتاح می شود و ۱۵ هزارتن الکترود تولید می‌شود و در ادامه و مرحله دوم ۳۰ هزار تن الکترود تولید می شود که نصف نیاز کشور را مرتفع می‌کند. 
سرپرست وزارت صمت افزود: استقلال صنعتی سیاست اصلی وزارت صمت است و در این راه به شدت دنبال محدودیت، کنترل، و قطع واردات هستیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون واردات ۲۵۰۰ ردیف تعرفه را ممنوع کردیم و این روند ادامه دارد، تاکید کرد: هر محصولی در داخل تولید شود صنعتگر بداند که واردات ان را مطابق با تامین نیاز کشور قطع می کنیم.
مدرس خیابانی تاکید کرد: طرح هایی که امروز افتتاح شد هزار میلیارد تومان سرمایه گزاری در آنها انجام گرفته بود و برای طرح نورد گرم ۲ بیش از هفت هزار میلیارد تومان سرمایه گزاری می شود.

عناوین برگزیده