تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۳۷
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۱۱۲۴۳۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

توقف فعالیت ها در کارخانه Ijmuiden تاتا استیل

می متالز - کارکنان کارخانه Ijmuiden هلند تاتا استیل روز دوشنبه در اعتراض به برنامه های پیشنهادی این شرکت برای بازسازی فعالیت های منطقه ای و بخشی، اقدام به گسترش اعتصابات خود کردند.
توقف فعالیت ها در کارخانه Ijmuiden تاتا استیل

به گزارش می متالز، کارکنان کارخانه Ijmuiden هلند تاتا استیل روز دوشنبه در اعتراض به برنامه های پیشنهادی این شرکت برای بازسازی فعالیت های منطقه ای و بخشی، اقدام به گسترش اعتصابات خود کردند.

کارگران شیفت شب، یکشنبه دست به اعتصاب زده بودند و این سومین روز متوالی از این اعتصابات در کارخانه مذکور طی یک هفته گذشته بود. این اعتصابات کل فرآیند تولید و بسته بندی فولاد در کارخانه را تحت تاثیر قرار داده و بعضا آنها را متوقف کرده است.

کارکنان اعتصاب کننده خواستار تضمین از طرف مدیریت شرکت شدند. در واقع کارگران از مدیریت این شرکت خواستند که تضمین نماید، برنامه محدود کردن فعالیت واحد فولاد اروپا باعث تعدیل نیرو در این واحد نخواهد شد.

اتحادیه های کارگری نگران آن هستند که محدود کردن فعالیت این واحد اروپایی منجر به تعدیل هزار فرصت شغلی در این کارخانه شود.

در همین حال این شرکت از اتحادیه های کارگری اعتصاب کننده درخواست مذاکره کرده است. مدیران این شرکت به اتحادیه های کارگری گفته اند که این شرکت به دنبال بحران همه گیری کرونا شرایط دشواری را پشت سر می گذارد و اقدام کارگران در اعتصاب، تنها فشار را بر این شرکت بیشتر کرده و نتایج عکس به دنبال خواهد داشت.

تاتا استیل بیانیه مطبوعاتی صادر کرد و در آن اعلام داشت ظرف روزهای آینده به نتایج مطلوبی با اتحادیه کارگری اعتصاب کننده خواهد رسید.

گفتنی است، کارگران واحد Ijmuiden تاتا استیل در هلند در پی کناره گیری مدیرعامل این شرکت که مخالف سرسخت تعدیل نیرو بود از چند هفته گذشته دست به اعتصاب و اعتراض زده اند و با گذشت روزها از این اتفاق هنوز گشایشی حاصل نشده است و تقریبا می توان گفت تولید در این واحد فولادی متوقف شده است.

عناوین برگزیده