تاریخ: ۰۱ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۳۴
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۱۱۲۵۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پست بانک ضعیف‌ترین عملکرد را در ارائه تسهیلات اشتغالزایی دارد

می متالز - مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و تامین منابع مالی وزارت صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: براساس سامانه بهین یاب پست بانک ضعیف‌ترین عملکرد را در ارائه تسهیلات به طرح‌های اشتغالزایی دارد.
پست بانک ضعیف‌ترین عملکرد را در ارائه تسهیلات اشتغالزایی دارد

به گزارش می متالز، نعمت اله شهبازی شامگاه گذشته در حاشیه جلسه تسهیل و رفع موانع سرمایه گذاری که در استانداری تهران برگزار شد افزود: برای پست بانک در کشور ٩٦٠ میلیارد تومان منابع در غالب تبصره ١٨ قانون بودجه ایجاد شده که حدود ١٠٠ میلیارد تومان آن تاکنون جذب شده است و استان ها از جمله تهران می توانند از باقیمانده این میزان بهره مند شوند.  

شهبازی تصریح کرد: مدیران پست بانک اگر تا ٣١ تیرماه جاری اعتبار در نظر گرفته شده را به طرح های اشتغالزایی اختصاص ندهند اعتبار در نظر گرفته از آنها سلب و به بانک های فعال استان های دیگر تخصیص داده می شود.  

شهبازی با بیان اینکه برخی از مسوولان تسهیلات پست بانک، ادعا می کنند برای ارائه تسهیلات به طرح های مصوب نیاز به مجوز است، تصریح کرد: این بهانه ها مورد قبول نیست این افراد به صورت مکتوب به دفتر سرمایه گذاری سازمان صمت اعلام کنند به مجوز نیاز دارند تا بنده شخصا از مدیران عاملان این بانک ها مجوز اخذ کنم.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و تامین منابع مالی وزارت صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: یکهزار و ٣٨٠ میلیارد تومان نیز از سوی هفت بانک صنعت و معدن، سپه، ملی، آینده، توسعه تعاون، تجارت و پست بانک برای طرح های اشتغالزایی در استان تهران در نظر گرفته شده است.

شهبازی اضافه کرد: تاکنون ٣٧٠ میلیارد تومان این میزان جذب شده و مسوولان باید برای اخذ بیش یکهزار و ١٠٠ میلیارد اعتبار دیگر با سرعت عمل بیشتری این میزان را برای ارائه تسهیلات اخذ و آن را در اختیار متقاضیان اشتغالزایی قرار دهند.  

وی خاطرنشان کرد: براساس بررسی های صورت گرفته استان‌هایی نظیر البرز، ایلام، قم و مرکزی بیش از ٨٠ درصد اعتبارهای در نظر گرفته را اخذ کرده اند.

 وی افزود: از سوی صندوق توسعه ملی منابع مالی ایجاد شده اما شبکه های بانکی با دلایل مختلف در پرداخت تسهیلات به متقاضیان کوتاهی می کنند.

شهبازی ادامه داد: به صورت کتبی به بانک ها اعلام شده که اعتبارات در نظر گرفته شده شناور است و زمانی که اعتبارهای مورد نیاز به مرحله بررسی و تصویب رسید باید به متقاضیان اشتغالزایی تسهیلات پرداخت شود.

عناوین برگزیده