تاریخ: ۰۳ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۵۱
بازدید: ۳۱۰
کد خبر: ۱۱۲۸۴۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

کارگران در انتظار حقوق معوق/ فرماندار سیرجان: پیگیری می کنم

می متالز - کارگران معدن مس چهارگنبد به دنبال پرداخت نشدن دو ماه حقوقشان از طریق مجرای قانونی به دنبال احقاق حقوقشان هستند.
کارگران در انتظار حقوق معوق/ فرماندار سیرجان: پیگیری می کنم

به گزارش می متالز، کارخانه معدن مس چهار گنبد چندین سال است که در زمینه فراوری مس فعالیت می‌کند. اما این روزها کارگران شرکت معدن مس چهار گنبد به پرداخت نشدن دو ماه حقوق و سایر مزایای غیرنقدی اعتراض دارند؛ به گونه‌ای که روز گذشته قریب به ۱۰۰ نفر از کارگران معدن مس منطقه چهار گنبد بخش بلورد با تجمع مقابل اداره کار شهرستان سیرجان خواستار رسیدگی به مشکلات کارگری شدند. این در حالیست که چندی پیش هم شاهد تجمع چندین نفری کارگران این شرکت در برابر استانداری کرمان بودیم.

 

دو ماه حقوق معوق داریم

در سال جهش تولید حمایت از کارگران باید به صورت ویژه توسط مسوولان و بخش خصوصی انجام شود تا سربازان این عرصه بتوانند با امید و توانی مضاعف در راستای تحقق شعار امسال گام برداشته و پایه‌های اقتصادی کشور را مستحکم‌تر از همیشه کنند. این در حالیست که به نظر می‌رسد مسئولان باید عزمی جدی تر در این زمینه داشته باشند به ویژه در شرایط کنونی که گرانی‌های لجام گسیخته زندگی کارگران را دشوارتر از گذشته کرده است.

کارگران با این اوضاع تورم و خرج و مخارج زندگی، دو ماه حقوق نگرفته و معوقه دستمزد و حقوق داریم

امیر یکی از کارگران شرکت معدن مس چهارگنبد گفت: ما کارگران با این اوضاع تورم و خرج و مخارج زندگی، دو ماه حقوق نگرفته و معوقه دستمزد و حقوق داریم که متأسفانه شرکت مورد قرارداد ما پرداخت نکرده است.

حمید هم گفت: با این شرایط اقتصادی زندگی برای قشر کارگر دشوار شده و نیاز است مطالبات ما مورد توجه جدی قرار گیرد. مسئله طبقه بندی مشاغل و حقوق معوقه اردیبهشت و خرداد از مهم‌ترین مطالبات ماست.

رضا هم چنین بیان کرد: کارگران سربازان میدان جهش تولید هستند و ما در چارچوب قانون و پایبندی به نظام، مطالباتمان را پی گیری می‌کنیم. روا نیست که در این شرایط که تورم و گرانی بیداد می‌کند چندین ماه حقوق ما پرداخت نشود.

 

قول فرماندار سیرجان برای پی گیری مطالبات کارگران چهار گنبد

فرماندار سیرجان روز گذشته در خصوص تجمع کارگران معدن مس چهار گنبد گفت: مشکل این کارگران عدم پرداخت حقوق اردیبهشت و خرداد ماه بوده که با مسئولان شرکت مذاکره شد و ما هم به دنبال پی گیری این مطالبات هستیم و خواسته آنان انجام می‌شود.

این مساله به دلیل به تعویق افتادن فروش چند ماه شرکت معادن مس چهارگنبد سیرجان رخ داده است

سهراب بهاءالدینی افزود: همچنین در زمینه مشکلات صندوق ذخیره کارکنان شرکت نیز درخواست بازنگری شد و به دلیل اینکه شرکت مطالباتی نیز از شرکت مس سرچشمه دارد؛ احتمال می‌دهیم پشت پرده این تجمعات شرکت مس چهار گنبد باشد تا از این طریق مطالبات خود را از مس سرچشمه دریافت کند.

وی گفت: چندین بار از مسوولان شرکت برای رفع مشکلات کارگران دعوت کردیم که در جلسات حضور پیدا نکردند و ما پی گیر مطالبات کارگران از طریق کمیسیون کارگری هستیم و همچنین از دادستان درخواست کردیم از طریق مراجع قضائی پی گیری کند تا بتوانیم مطالبات کارگران را پرداخت کنیم.

 

پرداخت حقوق کارگران با فروش کنسانتره تولیدی معدن چهار گنبد

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان هم در این خصوص پرداخت حق و حقوق کارگران را خط قرمز دانست و گفت: مطالبات کارگران به صورت جدی پی گیری می‌شود.

مریم آبشاهی با اشاره به پرداخت نشدن حقوق دو ماه این کارگران اظهار کرد: این مساله به دلیل به تعویق افتادن فروش چند ماه شرکت معادن مس چهارگنبد سیرجان رخ داده است که با فروش کنسانتره تولیدی دستمزدهای معوق کارگران پرداخت می‌شود.

کارگران در چندین مرتبه خواستار احقاق حقوق خود با اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در این شرکت و معدن شدند.

معدن مس چهار گنبد سیرجان در ۸۰ کیلومتری شمال شرقی شهرستان سیرجان و در شمال غرب بخش بلورد به فاصله ۳۲ کیلومتری از بلورد قرار دارد و میزان ذخیره کانسار مس چهارگنبد سه میلیون تن برآورد شده است.

برای مشاهده کلیپ اینجا کلیک کنید

عناوین برگزیده