تاریخ: ۰۵ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۰۰
بازدید: ۲۲۵
کد خبر: ۱۱۳۵۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت خبرداد

هدفگذاری حدود ۳.۲ میلیارد دلار برای حمایت از تولید داخلی

می متالز - سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به هدفگذاری ۴۱ میلیارد دلار برای صادرات غیرنفتی گفت: برای حمایت از تولید داخلی حدود ۳.۲ میلیارد دلار هدفگذاری کرده‌ایم.
هدفگذاری حدود ۳.۲ میلیارد دلار برای حمایت از تولید داخلی

به گزارش می متالز، حسین مدرس خیابانی روز پنجشنبه (پنجم تیرماه) در بازدید سرزده از یکی از واحدهای تولیدی و صنعتی در منطقه کمالشهر کرج با بیان اینکه هم اکنون ۸۰ درصد مرزهای تجاری کشور باز شده، افزود: با شیوع بیماری کرونا همه مرزها مسدود شد که از حدود یک ماه پیش پایانه‌های مرزی یکی پس از دیگری باز شده و تجارت هم به حال عادی برگشته است.

وی اظهار کرد: شکاف عمیقی بین صادرات ۲ ماهه اول سال جاری وجود داشت که این شکاف در خرداد ماه کاهش یافت و در حال جبران عقب افتادگی ناشی از کرونا هستیم.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به قابلیت رفع مشکلات در حوزه اجتماعی از محل افزایش تولید، گفت: برای اینکه بتوانیم تحقق جهش تولید را در سال ۹۹ داشته باشیم و به آن برسیم، تامین مواد اولیه کارخانه‌ها مهم است.

مدرس خیابانی ادامه داد: کارخانه‌ها به دلیل محدودیت‌های حوزه ارزی با مشکل تامین مواد اولیه روبرو هستند که وزارت صنعت، معدن و تجارت تلاش می کند تا بتواند از منابع دیگر مانند منبع ارز حاصل از صادرات مواد اولیه را تامین کند.

وی به موضوع صادرات نیز اشاره کرد و گفت: به دلیل مزیت صادرات و نرخ ارزآوری آن درکشور، برای تمام واحدهای تولیدی مسیر صادرات باز شده است ضمن آنکه در این مسیر افزون بر ارزآوری می توان به تامین مواد اولیه و خرید تجهیزات کارخانه‌ها همت گماشت.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت به موضوع ساخت و تولید داخل نیز اشاره کرد و افزود: بخشی از تولید ما از لحاظ مواد اولیه و ماشین آلات و تجهیزات صنعتی دارای وابستگی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت همه تلاش خود را می‌کند که از ظرفیت تولید داخلی برای رفع این وابستگی استفاده شود.

مدرس خیابانی اظهار کرد :در این زمینه نشست های مختلفی با نهادهای پیشرو و صنایع دفاعی برگزار شده زیرا کشور ما در حوزه صنایع نظامی و دفاعی استقلال صنعت دارد.

وی به میزان حمایت از ساخت داخل اشاره کرد و گفت: برای حمایت از تولید داخلی حدود ۳.۲ میلیارد دلار هدفگذاری کرده ایم.

سرپرست وزارت صنعت ، معدن و تجارت اضافه کرد: در بخش تامین مواد اولیه ، صادرات و ساخت محصولات داخلی در بخش خودرو، صنایع فولادی ، غذایی ، لوازم خانگی و صنایع ماشین سازی برنامه های ویژ ای در دست اقدام داریم.

وی بیان داشت: ‌بخش عمده ای از ارقام تولیدی صنعتی کشور با وجود محدودیت ها در سه ماهه اخیر روند افزایشی داشته است که برای نمونه در بخش خودروسازی ۲۷ درصد و لوازم خانگی بین ۵۰ تا ۱۵۰ درصد رشد تولید داشته ایم.

همچنین کشور در زمینه تولید مواد شیمیایی و پتروشیمی افزایش تولید داشته است.

مدرس خیابانی پس از بازدید سرزده از کارخانه مواد غذایی دلپذیر به سمت استان قزوین حرکت کرد.

عناوین برگزیده