تاریخ: ۰۶ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۴۱
بازدید: ۳۳۱
کد خبر: ۱۱۳۵۵۱
سرویس خبر : انرژی

قیمت نفت برنت مرز ۴۱ دلار را پشت سر گذاشت

می متالز - خوش‌بینی نسبت به ترمیم جهانی تقاضا برای نفت با وجود افزایش تعداد موارد ابتلا به کرونا در برخی ایالت‌های آمریکا و همچنین مشاهده نشانه‌هایی از افزایش تولید نفت آمریکا سبب افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی شد.
قیمت نفت برنت مرز ۴۱ دلار را پشت سر گذاشت

به گزارش می متالز، قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز جمعه (ششم تیرماه) با ۴۷ سنت معادل ۱.۱۴ درصد افزایش به ۴۱ دلار و ۵۲  برای هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام آمریکا امروز با ۴۲ سنت معادل ۱.۰۸ درصد رشد به ۳۹ دلار و ۱۴ سنت رسید.

قیمت هر دو شاخص نفتی در مسیر ثبت افت هفتگی اندک قرار دارد.

به گفته تحلیلگران، تصاویر ماهواره‌ای نشان دهنده افزایش ترافیک در خیابان‌های چین، اروپا و آمریکاست و این می‌تواند به معنای ترمیم تقاضای جهانی برای انرژی باشد.

تردد خودروها در شانگهای  طی چند هفته گذشته بیش از مدت مشابه پارسال بوده، در حالی که در مسکو ترافیک به سطح پارسال باز گشته است.

این در حالی است که نگرانی‌ها از افزایش تعداد موارد ابتلا به کرونا در ایالت‌های جنوبی آمریکا و به‌ویژه ایالت‌هایی نظیر فلوریدا و تگزاس که جزء بزرگترین مصرف‌کنندگان بنزین این کشور به شمار می‌روند می‌تواند به روند ترمیم تقاضا آسیب بزند.

موسسه ای ان زد در یادداشتی نوشت: «ریسک شیوع مجدد می تواند به ترمیم تقاضا لطمه وارد کند.»

چشم انداز افزایش تولید نفت آمریکا نیز سبب شده تا رشد قیمت‌ها چندان قابل توجه نباشد.

نتایج تحقیقی که توسط بانک مرکزی دالاس در این منطقه مهم تولید نفت و گاز آمریکا انجام شده نشان می‌دهد که بیش از یک سوم مدیران شرکت‌های انرژی انتظار دارند بخشی از تولید خود را تا پایان ماه ژوئن از سر بگیرند و ۲۰ درصد دیگر نیز در ماه ژوئیه تولید را دوباره آغاز کنند.

یک سوم از شرکت‌کنندگان در این تحقیق گفتند برای ازسرگیری تولید نفت خام آمریکا باید بین ۳۶ تا ۴۱ دلار باشد، ۲۷ درصد دیگر هم گفته‌اند قیمت‌ها باید ۴۱ تا ۴۵ دلار باشد.

عناوین برگزیده