تاریخ: ۰۴ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۴۹
بازدید: ۵۱۹
کد خبر: ۱۱۳۶۲۴
سرویس خبر : متالورژی و مواد
استاندار همدان:

۱۴ طرح معدنی در شهرستان‌های استان همدان در دست اقدام است

می متالز - استاندار همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰ نوع مواد معدنی در استان استخراج می‌کنیم، گفت: در حال حاضر ۱۴ طرح معدنی در شهرستان‌های استان در دست اقدام داریم و بهترین معادن را در شهرستان نهاوند داریم که نیازمند توجه و تلاش بیشتر است.
۱۴ طرح معدنی در شهرستان‌های استان همدان در دست اقدام است

به گزارش می متالز، سعید شاهرخی در آئین کلنگ‌زنی پروژه فرآوری دولومیت نهاوند بیان داشت: شهرستان نهاوند ظرفیت‌های فوق العاده‌ای در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، معدنی و غیره دارد.

وی اظهار داشت: نیازهای نهاوند بیش از مواردی است که تابحال در نهاوند انجام شده که امیدوارم با همراهی خوب آقای شهبازی و نگاهی که دولت تدبیر به شهرستان دارد بتوانیم بیش از این‌ها را برای نهاوند رقم بزنیم.

استاندار همدان با بیان اینکه نماینده مردم نهاوند در مجلس با توجه به ارتباطاتی که دارد یک فرصت استثنایی برای توسعه استان و شهرستان نهاوند است، افزود: سهم شهرستان نهاوند از سند توسعه استان ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری با اشتغال بیش از ۶ هزار شغل، سه سال است که تصور می‌شود با شرایط موجود در شهرستان بیش از این نیز محقق شود.

وی تصریح کرد: پروژه سد گرین و پروژه محورهای مواصلاتی از پروژ‌های مهم و فعالی هستند که باید تلاش کنیم با تزریق‌ سرمایه‌های بیشتر سرعت کار را در این پروژه‌ها بالا ببریم.

استاندار همدان ادامه داد: سیاست ما در حوزه کشاورزی و حوزه صنعت و معدن این است که به دنبال زنجیره‌های تولید هستیم که محصولات به صورت خام از استان خارج نشوند.‌

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰ نوع مواد معدنی در استان استخراج می‌کنیم، عنوان کرد: در حال حاضر ۱۴ طرح معدنی در شهرستان‌های استان در دست اقدام داریم و بهترین معادن را در شهرستان نهاوند داریم که نیازمند توجه و تلاش بیشتر است.

شاهرخی بیان کرد: تلاش ما این است در اردیبهشت ماه سال آینده شاهد بهره‌برداری از پروژه فرآوری دولومیت نهاوند باشیم.

عناوین برگزیده