تاریخ: ۰۸ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۱۱
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۱۱۴۳۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ایران در زمره ۵ کشور برتر تولید شیشه جام و بلور

می متالز - بومی سازی صنعت بلور و شیشه باعث شده ایران یکی از ۵ کشور برتر دنیا در این زمینه باشد.
ایران در زمره ۵ کشور برتر تولید شیشه جام و بلور

به گزارش می متالز، عسگریان مدیرعامل گروه صنعتی صنعت بلور و شیشه در ساوه، گفت: در کشور ایران سالانه یک میلیون و۴۰۰ هزار تن شیشه جام و۴۰۰ هزار تن بلور تولید می‌شود که وجود معادن غنی مواد اولیه وبومی سازی صنعت بلور و شیشه باعث شده ایران یکی از پنج کشور برتر دنیا باشد.

عسگریان افزود: ۶۵ درصد شیشه جام و۷۵ درصد بلور کشور در کارخانجات گروه صنعتی کاوه ساوه تولید می‌شود که سال گذشته ۴۰ درصد این تولیدات به ارزش ۶۰ میلیون دلار به ۴۰ کشور در پنج قاره دنیا صادر شده است.

او اضافه کرد: فعالیت ده‌ها واحد صنعتی ومعدنی گروه صنعتی کاوه در هفت استان کشور ۱۱ هزار شغل مستقیم ایجاد کرده که بیشترین میزان تولید اشتغال این گروه صنعتی در کارخانجات مسقر در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه مستقر شده است.

مدیرعامل گروه صنعتی صنعت بلور و شیشه در ساوه بیان کرد: فعالیت صنعتی ۴۰ ساله این گروه صنعتی باعث شده تا ایران از وارد کننده شیشه‌های ساختمانی فلوت در دهه ۶۰ و۷۰ به صادر کننده عمده این محصول حتی به اروپا تبدیل شود.

او ادامه داد: ایران در تولید تمام مواد معدنی وشیمیایی مورد نیاز صنعت شیشه ساختمانی وبلور به خودکفایی رسیده وکارخانجات و خطوط تولید به صورت تمام ایرانی و ساخت داخل طراحی احداث وراه اندازی می‌شود.

مدیرعامل گروه صنعتی صنعت بلور و شیشه در ساوه تصریح کرد: به دست متخصصان جوان کشور سه طرح توسعه در این گروه صنعتی در حال احداث است که با بهره برداری از این طرح‌ها تا پایان سال هزار فرصت شغلی جدید بوجود خواهد آمد.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده