تاریخ: ۱۱ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۱۷
بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۱۱۴۶۱۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

راه را برای سرمایه گذاری معدنی هموار کنید

می متالز - فرماندار زرند با تاکید بر تسهیل فرآیند‌های اداری برای سرمایه گذاران گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان موظف به همکاری و تعامل با حوزه صنعت و معدن هستند.
راه را برای سرمایه گذاری معدنی هموار کنید

به گزارش می متالز، جلسه شورای اداری شهرستان زرند با حضور حجت الاسلام علی ابراهیمی امام جمعه زرند، حجت الاسلام علی غفوری امام جمعه ریحانشهر، عفت شریعتی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس یازدهم شورای اسلامی، مهدی باصره رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت، اعضای شورای تامین و جمعی از مسوولین اجرایی شهرستان در محل اداره سالن اجتماعات ارشاد اسلامی زرند برگزار شد.

علی صادق زاده فرماندار در ابتدا این جلسه با تبریک ایام دهه کرامت و گرامیداشت روز صنعت و معدن، با اشاره به برخی از پیشرفت‌های چشمگیر شهرستان در بخش‌های مختلفی همچون صنعت و معدن و عمرانی، بر لزوم حمایت جدی از سرمایه گذاران و تسهیل درخواست‌ها و صدور مجوزات قانونی ایشان، همکاری و تعامل با آن‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی شهرستان تاکید کرد.

فرماندار زرند با بیان اینکه سالجاری سال افتخارات بزرگ در حوزه‌های مختلف برای زرند است، گفت: در سال جدید شاهد تکمیل فرایند تولید شمش فولادی با راه اندازی کارخانه فولاد زرند ایرانیان، بهره برداری از بیمارستان ۱۴۶ تختخوابی جدید سینا زرند با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان با آخرین متد و تجهیزات پزشکی روز دنیا و بهره برداری از واحد اول گازی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی در حال احداث علی آباد با اعتبار اولیه ۴۰۰ میلیارد تومانی و ورود آن به شبکه سراسری برق، خواهیم بود.

او مهمترین پروژه عمرانی و در دست اقدام شهرستان را طرح ساماندهی و تصفیه فاضلاب شهری زرند با تامین اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی توسط شرکت فولاد زرند ایرانیان عنوان کرد که سهم قابل توجه‌ای در مدیریت و صرفه جویی در مصرف آب توسط صنایع خواهد داشت.

نماینده عالی دولت مجددا با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران، مهمترین حوزه‌های جذب سرمایه گذار را در بخش بهره برداری از معادن خصوصا ذغالسنگ و بخش توسعه ریلی با مشارکت صنایع و معادن بعنوان الگویی جدید در سطح کشور عنوان کرد و در این خصوص افزود: خوراک اولیه مورد نیاز مجموعه فولادزرند ایرانیان، بیش از ۴ میلیون تن ذغالسنگ در سال است که با توجه به این نیاز بزرگ باید سرمایه گذاری‌های ویژه در این زمینه توسط بخش خصوصی صورت گیرد.

او به بهره برداری و بازگشایی مجدد معادن ذغالسنگ منطقه حتکن زرند بعد از پنج سال تعطیلی توسط بخش خصوصی و به دست جوانان، متخصصان و مهندسین بومی زرندی اشاره کرد و افزود: باید از این جهادگران عرصه اقتصادی، تولیدی و اشتغالزایی حمایت ویژه شود.

صادق زاده در پایان خواستار توجه جدی مدیران و اعضای ستاد کرونا شهرستان به رعایت موازین بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در سطح ادارات شد و تصریح کرد: ستاد مدیریت کرونا شهرستان آمادگی کامل دارد تا در صورت لزوم جهت اعمال قوانین و محدودیت‌های جدید در پی شیوع خطرناک این بیماری در سطح شهرستان، اقدام کند.

عناوین برگزیده