تاریخ: ۰۹ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۲۲
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۱۱۴۸۶۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

آرسلورمیتال با حمایت اتحادیه اروپا به دنبال تولید فولاد سبز است

می متالز - رویترز گزارش داد؛ آرسلورمیتال در روز پنج شنبه 25 ژوئن برنامه های کلی و هزینه های فرآیند تولید فولاد کم کربن را اعلام کرد. این شرکت خواستار حمایت سرمایه گذاری از سوی کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین تعیین مالیات کربن شد.
آرسلورمیتال با حمایت اتحادیه اروپا به دنبال تولید فولاد سبز است

به گزارش می متالز، کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، فولادسازان اروپا همچون آرسلورمیتال تحت فشار قرار دارند تا ضمن حفظ سودآوری در بازاری که رقابت به واسطه حضور چین شدید است، درصد انتشار کربن فرآیند تولید خود را کاهش دهند.

مدیر ارشد مالی آرسلورمیتال Aditya Mittal گفت: حمایت اتحادیه اروپا و کشورهای عضو این اتحادیه می تواند این اطمینان را به ما بدهد که سیاست‌های خوبی را برای تولید فولاد در مقیاس بزرگ، رقابتی و کاهش انتشار کربن که بسیار مهم نیز می‌باشد، هدف گذاری و طراحی کرده ایم.

برنامه‌های تولید فولاد سبز آرسلورمیتال در یک گزارش، روز پنج شنبه اعلام شد که در این برنامه شرکت مذکور 2 رویکرد را برای رسیدن به اهداف تولید و انتشار گاز دی اکسید کربن CO2 که سال گذشته متعهد شده بود، ترسیم کرده است. اهداف طرح این بود که میزان انتشار گاز دی اکسید کربن تا سال 2030 حدود 30 درصد کاهش یافته و تا سال 2050 به طور کامل صفر گردد.

میتال گفت: این دو فرایند تحت عنوان «کربن هوشمند Smart Carbon» و «احیا مستقیم آهن DRI» خوانده می‌شوند که هر دو، مورد تست و آزمایش قرار گرفته اند.

آرسلورمیتال هزینه استقرار سامانه کربن هوشمند را 15 تا 25 میلیارد یورو معادل 16.86 تا 28.09 میلیارد دلار تخمین زده و هزینه استقرار سامانه احیا مستقیم آهن تا سال 2050 را 30 تا 40 میلیارد یورو برآورد کرده است. این مبالغ شامل نیازهای مالی زیرساختی نمی شود.

میتال همچنین خواستار تعیین مالیات کربن در اتحادیه اروپا شد تا شاهد منع واردات فولاد پر کربن گردد.

فرایند کربن هوشمند آرسلورمیتال می‌تواند از کربن بازیافت شده از بیوانرژی، برق سبز و برای تولید فولاد، کربن ذخیره نماید.

میتال گفت: این روش همچنین می تواند از قراضه بیشتری استفاده کند و به نفع تولیدکنندگان سیمان و پلاستیک نیز می باشد.

استفاده از فرایند DRI منجر به کاهش تولید گازهای گلخانه ای می شود و شامل انتقال گاز طبیعی به هیدروژن به عنوان سوخت مورد نیاز در تولید فولاد است. اما این هیدروژن باید از منابع کاملا سبز مانند باد، اشعه آفتاب یا زیست توده (Biomass) حاصل شود و می بایستی خیلی ارزان باشد.

اروپا در حال حاضر از ظرفیت کافی انرژی سبز برای اختصاص به صنایع غیر انرژی برخوردار نیست و تنها نیاز به ایجاد زیرساخت‌های واردات هیدروژن دارد.

عناوین برگزیده