تاریخ: ۲۴ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۸:۰۸
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۱۱۶۷۷۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

آفریقای جنوبی باید مقدار بیشتری از قراضه مس خود را در داخل بازیابی کند

می متالز - رئیس اجرایی مؤسسه توسعه مس آفریقا، «اِوِرت سوانپول» گفته است با توجه به محدودیت تولید مس داخلی، آفریقای جنوبی باید بازیافت قراضه مس را در اولویت قرار دهد تا اطمینان بدهد ذخیره مس کافی وجود خواهد داشت، زیرا که اقتصاد بیشتر متکی به انرژی و کمتر مبتنی بر سوختهای فسیلی می‌شود.
آفریقای جنوبی باید مقدار بیشتری از قراضه مس خود را در داخل بازیابی کند

به گزارش می متالز، او در فهرست سخنرانان «پنل وبینار» هفته معدنکاری جمهوری دموکراتیک «کنگو» سخن می گفت، که تمرکزش بر استفاده از مس در فناوری های انرژی‌های تجدید‌پذیر و وسائط نقلیه الکتریکی بود و در نهم جولای جاری برگزار شد. «سوانپول» گفت که دو سوم تمام مسی که تا کنون تولید شده همچنان مورد استفاده قرار دارد. با وجود این، او همچنین اشاره کرد که کمبود مس در آفریقای جنوبی روز به روز بیشتر می‎‌شود چون تنها معدن مس پالابورا برای عرضه این فلز به بازار داخلی در حال عملیات باقی مانده است. سوانپول گفت این معدن به پایان عمر عملیاتی خود نزدیک می‌شود، اما یک معدن مس جدیداً طراحی شده در شهر پریسکا در «نورترن کِیپ»، که شرکت اکتشاف و توسعه «اوریون مینرالز» در حال توسعه آن است، طبق برنامه در 2023 وارد خط تولید خواهد شد که تقریباً زمان نزدیکی نیست.

سوانپول گفت عرضه داخلی مس به این علت که آفریقای جنوبی حجم وسیعی از قراضه مس خود را به بازیافت کنندگان خارجی می فروشد و حجم کمتری از این ماده سهم بازیافت کنندگان محلی می‌شود تحت فشار و محدودیت بیشتری قرار دارد. او گفت این مساله کشور را بر سر یک دوراهی قرار می دهد: "ما می توانیم کنسانتره مس بیشتری وارد کنیم یا از قراضه مس بازیافت شده استفاده نماییم."او اشاره کرد که قراضه مس بازیافت شده برای کارخانجات تولیدی آفریقای جنوبی مرحج است چون نسبت به استفاده از کنسانتره مس نیاز بسیار کمتری به انرژی برای ذوب دارد. او افزود، " با وجود این، مساله اصلی این است که دولت صادرات قراضه مس بازیافت‌پذیر را به نقاط گوناگون جهان مجاز اعلام کرده است.

"«سوانپول» گفت مؤسسه توسعه مس آفریقا در تلاشی برای کمک به بازیافت کنندگان داخلی مذاکراتش را با دولت در این مورد آغاز کرده و ادامه داده است. او گفت، " این مؤسسه حدود 30 درصد از وقت خود را برای تلاش در قانع کردن دولت در جهت حفظ قراضه مس در داخل آفریقای جنوبی صرف می کند." او با خوشحالی گفت یک پیروزی کوچک در این رابطه اخیراً، زمانی که در سوم جولای دولت توقف صادرات قراضه مس را با اعلام آن در رسانه‌های رسمی به اجرا در آورد، به دست آمد. او در ادامه گفت با وجود این، این اقدام تا حدودی در چارچوب محدودیتهای اعلام شده در رابطه با شیوع کووید19 برای صادرات طیفی از فرآورده‌ها بود، و اشاره کرد که این محدودیت صادرات ممکن است همیشگی نباشد.

عناوین برگزیده