تاریخ: ۲۴ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۱۲
بازدید: ۲۶۴
کد خبر: ۱۱۶۹۸۹
سرویس خبر : انرژی

پالایشگاه ستاره خلیج فارس نماد خودکفایی

می متالز - استاندار هرمزگان پالایشگاه ستاره خلیج فارس را نماد خودکفایی و تبلور اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: با ذهن توانای مهندسان، جوانان، دانشمندان، مدیران و تصمیم‌گیران این مملکت، پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس نه تنها به یک موزه متروکه تحریمی مبدل نشد، بلکه به بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات جهان تبدیل شد.
پالایشگاه ستاره خلیج فارس نماد خودکفایی

به گزارش می متالز، فریدون همتی ضمن بازدید از انبار نفت بندر شهید رجایی و شهید باهنر بندرعباس گفت: ایران امروز از کشور وارد‌کننده‌ بنزین به کشوری توانمند در تامین نیازهای داخلی و صادرکننده بزرگ تبدیل شده و تمام این اتفاقات اقدامی بزرگ در رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی است.

وی اظهار کرد: مقرر شده بود که شرکت‌های خارجی برای ما پالایشگاه بسازند و آنها تصور می‌کردند در دور اول تحریم‌ها با ترک پالایشگاه ستاره خلیج فارس یک مشت آهن‌آلات به‌عنوان موزه برای یادگار دوران تحریم‌ها باقی خواهد ماند. وی گفت: خارجی‌ها در پی این بودند که ستاره خلیج فارس به مکانی جذاب برای گردشگر تحریمی تبدیل شود تا بیایند، نگاه کنند و بگویند یک مجموعه عظیم را شرکت‌های خارجی با تحریم رها کردند و مجموعه نیمه‌کاره ماند. همتی با اشاره به راه‌اندازی ستاره خلیج‌فارس و کیفی‌سازی و ارتقای کیفیت پالایشگاه نفت بندرعباس و تولید یورو ۵  و ۴ اظهار کرد: این اقدام به حوزه محیط‌زیست کمک کرد و اکنون از طریق تولید سوخت برای کشور آلودگی محیط زیستی به وجود نمی‎آید که این هم از برکات این اتفاقات بوده است.

عناوین برگزیده