تاریخ: ۲۴ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۵۶
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۱۱۷۵۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

زنجیره پخش، شاهرگ حیاتی اتصال تولید و مصرف است

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: زنجیره پخش، شاهرگ حیاتی اتصال تولید و مصرف محسوب می شود که به حد کفایت، اهمیت جایگاه و فعالیت آنها دیده نشده است.
زنجیره پخش، شاهرگ حیاتی اتصال تولید و مصرف است

به گزارش می متالز، فرهاد دلق پوش روز سه شنبه در دیدار با هیات مدیره انجمن صنعت پخش با قدردانی از تلاش های فعالان توزیع و پخش در بحران بارش برف و همچنین درهنگام شیوع ویروس کرونا که فداکارانه و با تمام ظرفیت فعالیت و از هرگونه کمی و کاستی در تأمین فروشگاه ها و  مراکز بهداشتی جلوگیری کردند، اظهار داشت: با وجود کمبود امکانات و منابع در زنجیره پخش گیلان، عملکرد مثبتی را از این انجمن تاکنون شاهد بوده ایم.

وی در خصوص ارائه تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش شرکت های پخش، افزود: به منظور تقویت شرکتهای پخش و حمایت از فعالان این عرصه، می توان از طریق تفاهم با بانک تجارت اقداماتی را انجام داد  و یا در قالب کارگروه رفع موانع تولید، امکان ارائه پیشنهاد و رایزنی در این خصوص مهیاست.

دلق پوش، تامین لاستیک دولتی برای ناوگان حمل و نقل شرکت های پخش را ضروری عنوان و تصریح کرد: استهلاک و میزان مصرف لاستیک در زنجیره پخش، بسیار بالاست و حمایت هایی از این قبیل می تواند باعث ارتقاء توان شرکتهای پخش و افزایش کیفیت و کمیت خدمات به حوزه تولید و عرضه شود.

رئیس هیات مدیره انجمن  پخش گیلان، ضمن قدردانی از حمایت های جدی و راهگشای سازمان صنعت از مجموعه شرکت های پخش استان، مشکلات و محدودیت های پیش آمده در شرایط اقتصادی فعلی و چگونگی افزایش هزینه های توزیع که باعث پایین آمدن راندمان شرکتهای پخش شده است را به تفصیل مورد بحث قرارداد.

سامان نظری طرح تشکیل یک شرکت حمل و نقل برای تسهیل مسوولیت توزیع کالا و دارو را به صورت برون سپاری امور مطرح و عنوان کرد:  چنانچه شرکتی در این خصوص اقدام نماید این انجمن  از سرمایه گذار مورد نظر استقبال خواهد نمود.

در این نشست که به دعوت هیات مدیره انجمن برگزار شده بود موانع و راهکارهای حمایت از شرکت های صنعت پخش استان توسط رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، رئیس هیات مدیره انجمن و سایر اعضاء انجمن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیش از۹۰ شرکت پخش به صورت استانی و قریب به ۳۰ شرکت به صورت سراسری نمایندگی آنها در گیلان، مشغول فعالیت هستند.

عناوین برگزیده