تاریخ: ۳۱ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۰۰
بازدید: ۲۴۶
کد خبر: ۱۱۸۲۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یک کارشناس بازارسرمایه مطرح کرد:

روند بازارسرمایه محکم است

می متالز - شهبازی: «نگرانی‌ها توجیهی ندارد، اما ابراز نگرانی مردم به دلیل عدم تخصص است که اگر از طریق شرکت‌های سبدگردانی وارد بورس شوند، هیچ نگرانی نخواهند داشت.»
روند بازارسرمایه محکم است

به گزارش می متالز، مجتبی شهبازی تصریح کرد: با کاهش ارزش پول ملی فعلا تنها دارایی برای سرمایه گذاری، اوراق بهادار است و با توجه به ورود نقدینگی به بورس، روند بازار سرمایه را محکم می بینیم.

وی افزود: از اینکه در آینده چه اتفاقی بیفتد اطلاعی در دست نیست ولی با توجه به گزارش اخیر شرکت ها، تعدیل مثبت در شرکت ها را شاهد هستیم. ما فعلا شرایط بورس را محکم دانسته و دلیلی برای خروج نقدینگی از این بازار نمی بینیم، چراکه سایر بازارها نیز پتانسیل بالفعل دارند و رشدی برای آن ها متصور نیستیم.

این کارشناس پول و سرمایه اظهار کرد: ارزش دلاری با توجه به عرضه اولیه جای خاصی نرفته و تقریبا افت ارزش ریال در بازار جبران شده است و البته شرکت ها هم افزایش سرمایه داشتند.

شهبازی گفت: با توجه به عقب ماندگی ارزش‌گذاری بورس در بین بازارهای مسکن، طلا و سکه، این رشد همان عقب ماندگی را جبران کرده است.

وی خاطرنشان کرد: به نظر من رسانه ها باید به این قضیه ورود کنند که از ورود نقدینگی استفاده بهینه کنیم؛ این نقدینگی فرصت مناسبی برای افزایش درصد شناوری شرکت هاست که در حال حاضر باید محقق شود.

وی گفت: همچنین از طریق این نقدینگی باید برای ابر پروژه ها امنیت مالی شود و بهتر است رسانه ها به سمتی روند که از این نقدینگی چطور استفاده شود که اگر فقط دنبال نگرانی برویم، فرصت را از دست می دهیم.

شهبازی رکود اقتصادی و تاثیر کرونا روی سود بسیاری شرکت ها را موجب افزایش شاخص بورس عنوان و خاطرنشان کرد: اتفاق بورس به دلیل سبدی از عوامل و بخش عمده آن به سبب کاهش ارزش پول ملی بود.

این کارشناس پول و سرمایه تصریح کرد: بسیاری موارد که در اقتصاد کشور باعث محدودیت می شود، شامل ساختارهای بروکراتیک است و البته برخی شرکت ها نیز کوتاهی کرده اند.

شهبازی نگرانی کارشناسان نسبت به بورس را غیر اصولی خواند و اضافه کرد: مبنای مقایسه بسیاری اقتصاد دانان اشتباه است؛ این ها ارز سال ۹۴ را با امروز مقایسه می کنند. اگر سال مبنا، ۹۰ هم باشد، ارزش دلاری در بازار رشد نداشته و حتی دارایی مصرفی مانند خودرو در مقایسه با امروز غیر قابل مقایسه بوده است.

 

عناوین برگزیده