تاریخ: ۳۰ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۰۱
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۱۱۸۳۲۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

مصلی رفسنجان با کمک مجتمع مس تکمیل می شود

می متالز - امام جمعه رفسنجان گفت: با شرکت ملی صنایع مس ایران مذاکراتی انجام دادیم که امیدواریم با کمک های مالی این شرکت مصلی رفسنجان تکمیل شود.
مصلی رفسنجان با کمک مجتمع مس تکمیل می شود

به گزارش می متالز، حجت الاسلام اصغر عسکری عصر دوشنبه (30 تیر) در جمع خبرنگاران به پنجم مرداد سالروز اقامه نماز جمعه در کشور شاره کرد و افزود: پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در ایران است که بعد از پیروزی انقلاب به دستور امام، حکم اقامه نماز به مرحوم آیت الله طالقانی واگذر شد و اولین نماز جمعه کشور توسط ایشان اقامه شد.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: اقامه و احیای نماز جمعه در کشور از پیشنهادات  شهید مطهری بود.

وی تصریح کرد: اقامه نماز جمعه یکی از سنت های ارزشمند پیامبر گرامی اسلام است چون در برنامه انبیاء گذشته همه برنامه نماز را داشتند امّا نماز جمعه مختص شریعت خاتم الانبیاء است، بعد از شهادت امام علی (ع) نماز جمعه به این معنی که یک امام عادلی امام جمعه باشد و نماز جمعه را اقامه کند نداشتیم تا اینکه انقلاب اسلامی در ایران در سال 57 به پیروزی رسید و به پیشنهاد شهید مطهری، امام با اقامه نماز جمعه و احیای این فریضه اسلامی موافقت کردند.

حجت الاسلام عسکری از مردم خواست این سنت حسنه را پاس بدارند و این فریضه را از دست ندهند و بیان کرد: در روایات داریم که مسلمان در روز جمعه تا قبل از نماز ظهر به مسافرت نرود به این دلیل که نماز جمعه اقامه شود و این دلیل بر اهمیت نماز جمعه است همچنین در روایات از نماز جمعه به حج فقرا یاد شده است و شرکت در نماز جمعه ثواب حج را دارد.

وی ادامه داد: در خطبه اول نماز جمعه بیشتر به مسائل اعتقادی و اصل مبانی اسلامی و قرآنی پرداخته می شود و امام جمعه در خطبه دوّم مسائل سیاسی جهان که شامل مسائل فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، نظامی و مسائلی که مربوط به جهان اسلام باشد جهت آگاهی بخشی مسلمانان جهان این مسائل را مطرح می کند.

امام جمعه رفسنجان به روندساخت مصلی رفسنجان هم اشاره کرد و گفت: فعلاً نماز جمعه این شهر در بخشی از مصلی رفسنجان اقامه می شود که جوابگو است؛ شبستان اصلی مصلی هم در دست احداث است که با رایزنی ها و مذاکراتی که با مجتمع مس سرچشمه و شرکت ملی صنایع مس ایران انجام شده است امیدواریم با کمک های مالی این شرک شبستان اصلی با ظرفیت بیش از 30 هزار نفر تکمیل شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در قسمتی ازمصلی که نماز جمعه برگزار می شود ظرفیت 15 هزار نفر را دارد و با وجود کرونا پروتکل های بهداشتی رعایت می شود و مردم با خیالی آسوده می توانند شرکت کنند چون طول هفته مصلی بسته است و مکان توسط اعضای ستاد نماز جمعه ضدعفونی می شود و روز جمعه هم مهرهای نماز و محل های مختلف مصلی ضدعفونی می شود.

عناوین برگزیده