تاریخ: ۲۷ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۰۴
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۱۱۸۸۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت:

سیستان و بلوچستان گنجینه ای از صنایع و معادن

می متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان را گنجینه ای از صنایع و معادن دانست و گفت: دولت در این زمینه نگاه ویژه ای به این استان دارد.
سیستان و بلوچستان گنجینه ای از صنایع و معادن

به گزارش می متالز، اصفهانی افزود: ایجاد اشتغال، تولید مولد، تنظیم بازار، جلوگیری از واردات کالای غیر ضروری و صادرات از جمله موضوعات مهمی است که از سوی وزارت صمت در این استان دنبال می شود.
وی همچنین با نماینده ولی فقیه در استان هم دیدار داشت.
حجت الاسلام والمسلمین محامی در این دیدار به ظرفیت های استان اشاره کرد و گفت: از این ظرفیت های عظیم بهره گیری لازم انجام نشده است.
وی افزود: دستگاه‌های دولتی باید تسهیل‌کننده امورات برای فعالیت بخش خصوصی باشند تا آنان در ظرفیت‌های مختلف استان شامل معادن، مرزهای آبی و خاکی، بازارچه‌ها، ترانزیت، صنایع سرمایه‌گذاری کنند.
نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: باید زمینه سرمایه گذاران بومی و همچنین بخش خصوصی در استان فراهم شود و برای اجرای طرح ها در جهت رشد و توسعه استان اقدامات موثری صورت بگیرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین نشستی با استاندار داشت.
استاندار در این نشست گفت: بر اساس سند آمایش سرزمین؛ تجارت، ترانزیت و معدن از مزیت های مهم استان است که باید در اولویت قرار گیرد.
موهبتی به همجواری با کشور افغانستان و پاکستان اشاره کرد و گفت: کشور پاکستان ۳۷ درصد جمعیت جهان را داراست و تامین مایحتاج این جمعیت اجتناب ناپذیر است که این مزیت و فرصتی برای سیستان و بلوچستان و برای کشور است که باید برای از استفاده آن برنامه ریزی شود.
در پایان داوود شهرکی به عنوان رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان معرفی و از خدمات میرشکار قدردانی شد.

جلسه شورای توسعه استان هم دیروز  با حضور استاندار و برخی از مسوولان دستگاه های اجرایی برگزار شد. در این جلسه سه دستور کار مهم بودجه ای مورد بررسی قرار گرفت.

عناوین برگزیده