تاریخ: ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۷:۵۳
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۱۱۸۹۸۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

راه اندازی مجدد کوره بلند شماره یک ذوب آهن اصفهان

می متالز - نشســت تنی چند از مســوولین بخش معــدن کشــور و مدیران ذوب آهــن اصفهان در راســتای تهاتر مواد اولیه بــا محصول و در آستانه راه اندازی مجدد کوره بلند شماره یک این شرکت، با حضور منصور یزدی زاده مدیرعامل، علی احمدیان رئیس هیــات مدیره و تعــدادی از دیگر مسـوولین این شرکت، بیست و چهارم تیرماه در این مجتمع عظیم صنعتی برگزار شد.
راه اندازی مجدد کوره بلند شماره یک ذوب آهن اصفهان

به گزارش می متالز، نشســت تنی چند از مسوولین بخش معــدن کشــور و مدیران ذوب آهــن اصفهان در راســتای  تهاتر مواد اولیه بــا محصول و در آستانه راه اندازی مجدد کوره بلند شماره یک این شرکت، با حضور منصور یزدی زاده مدیرعامل، علی احمدیان رئیس هیات مدیره و تعــدادی از دیگر مسـوولین این شرکت، بیست و چهارم تیرماه در این مجتمع عظیم صنعتی برگزار شد.

 مدیرعامــل ذوب آهــن اصفهان در این نشســت گفت: بزرگترین دغدغه امروز ذوب آهن اصفهان نداشــتن مواد اولیه پایدار است و این موضوع سبب شده این شــرکت مادر صنعتی نتواند با ظرفیت کامل تولید داشته باشد.

وی افزود: کوره بلند شــماره یک این کارخانه که متاسفانه از سال ۹۴ تاکنون در مدار نیســت، هم اکنون در آســتانه راه اندازی قرار دارد و این مهم با همت و تلاش شــبانه روزی کارگران و توانمندی شرکت های زیر مجموعه از جمله مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن که نسوز چینی آن را به عهده داشت، صورت پذیرفت.

 مدیرعامل شــرکت، تصریح کرد: تهاتر محصول با مواد اولیه مورد نیاز شرکت، یکی از برنامه های در دست اقدام ذوب آهن است و در این راستا از پیشنهادهای ارائه شده از سوی بخش معدن استقبال می کنیم تا با هم افزایی بتوانیم جهــش تولید مد نظر رهبر معظم انقلاب را در بخش صنعت و معدن کشور محقق نماییم.

علی احمدیان، رئیس هیات مدیــره ذوب آهن نیز در این خصوص گفت: ذوب آهن اصفهان بــا بیش از نیم قــرن فعالیت در صنعت فولاد کشور و نیروی انســانی متخصص ظرفیت های بسیار خوبی برای محقق نمودن جهش تولید در سال جاری را دارا است.

وی افزود: پروژه مشارکت در راســتای تامین مواد اولیه مورد نیاز ذوب آهن اصفهان در قالب یک مدل مشخص با دو هدف کلی مورد نظر اســت که عبارتند از: تلاش و کوشش جمعی برای تولید فولاد در کشور به ویژه در شــرایط تحریم کنونی و محقق کردن جهش تولید و جایگزین کردن صادرات مواد خام با محصول نهایی.

رئیس هیات مدیره شرکت، رعایت اخلاق حرفه ای، عدم تداخل با برنامه جاری شرکت در زمینه تامین مواد اولیه و انعطاف پذیری و استمرار را از اصول این مشارکت بر شمرد.

گفتنی است در این نشســت، مسـوولین بخش معدن کشور در خصوص نحوه مشــارکت با ذوب آهن برای تحویل مــواد اولیه و دریافت محصول بــه گفتگو و تبادل نظر پرداختــه و در پایان این نشست نیز از کوره بلند شماره یک بازدید کردند.

عناوین برگزیده