تاریخ: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۱۹
بازدید: ۲۳۶
کد خبر: ۱۱۹۷۷۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سالانه بیش از ۲ میلیون تُن انواع مواد معدنی از معادن بوکان استخراج می‌شود

می متالز - معاون امور معادن و صنایع معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان ‌غربی گفت: در بوکان 45 معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با استخراج سالیانه 2 میلیون و 127 هزار تن انواع مواد معدنی با حجم سرمایه گذاری بیش از 318 میلیارد ریال موجود است.
سالانه بیش از ۲ میلیون تُن انواع مواد معدنی از معادن بوکان استخراج می‌شود

به گزارش می متالز، پریسا عابدپور در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی واحد فرآوری کنسانتره آهن بوکان، اظهار داشت: در بوکان 45 معدن دارای پروانه بهره‌برداری معتبر با استخراج سالیانه 2 میلیون و 127 هزار تن انواع مواد معدنی با حجم سرمایه‌گذاری بیش از 318 میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم برای 439 نفر موجود است.

وی با اشاره به کلنگ زنی واحد فرآوری کنسانتره آهن بوکان، تصریح کرد: این واحد در راستای فعال سازی معادن کوچک استان با سرمایه گذاری شخصی احداث و خوراک خود را از معادن آهن کوچک استان و مناطق همجوار تأمین می‌کند.

معاون امور معادن و صنایع معدن یسازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی یادآور شد: تمام ماشین آلات خط تولید و فرآوری این واحد از تولیدات داخلی کشور است که از تولیدات داخلی برای تولید کاملاً ایرانی استفاده شود.

عابدپور تصریح کرد: امروزه معادن و مواد معدنی موجود در کشور به اصلی ترین عامل توسعه اقتصادی تبدیل شده است که آهن و فولاد نیز از مهمترین مواد معدنی برای توسعه اقتصادی، ثروت آفرینی، اشتغالزایی و افزایش ارزش افزوده در کشور است.

وی با اشاره به حمایت همه جانبه سازمان از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در بخش معدن به خصوص صنایع معدنی، خاطرنشان کرد: برای جذب حداکثری سرمایه گذاری در استان باید همه دستگاه‌های‌اجرایی زمینه و زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری را بستر‌سازی کنند.

عناوین برگزیده