تاریخ: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۴۷
بازدید: ۲۷۵
کد خبر: ۱۲۰۷۸۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی:

زیرساخت های صادراتی استان خراسان رضوی توسعه می یابد

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: با درخواست این سازمان در جهت حمایت از صادرات، بزودی با تخصیص مشوق هایی، زیرساختهای صادراتی استان، توسعه یافته و تجهیز می شود.
زیرساخت های صادراتی استان خراسان رضوی توسعه می یابد

به گزارش می متالز، محمدرضا مس فروش بیان کرد: بر این اساس و با اعلام سازمان توسعه تجارت ایران، مشوق های صادراتی در سال جاری در حوزه زیرساختی در دو بخش کمکهای بلاعوض ( بعد از اتمام عملیات احداث، توسعه و تجهیز زیرساخت ) و پرداخت کمک سود اعتبارات صادراتی صورت می پذیرد.

وی افزود: مشوقهای صادراتی در حوزه پایانه های صادراتی نیز، صرفا جهت تجهیز و توسعه صورت می پذیرد.

مس فروش تصریح کرد: همچنین مشوقهای صادراتی در سایر حوزه های زیرساختی از جمله سردخانه های زیر صفر و بالای صفر، انبارهای دپوی کالاهای صادراتی و کانتینرهای یخچالدار صرفا جهت احداث مجموعه های فوق الذکر صورت می پذیرد.

وی افزود: لیستی از پروژه های زیرساختی استان توسط این سازمان به سازمان توسعه تجارت ایران پیشنهاد داده شده است که شامل پرداخت بخشی از هزینه های ساخت سردخانه جهت نگهداری مواد غذایی و کشاورزی فسادپذیر در مرز دوغارون، پرداخت بخشی از هزینه های ساخت انبار مکانیزه جهت نگهداری محصولات صادراتی کشاورزی و غذایی در مرز لطف آباد و پرداخت بخشی از هزینه های تجهیز، راه اندازی و توسعه پایانه های صادراتی با اولویت پایانه های مرزی در محل پایانه عام دوغارون می باشد.

مس فروش تاکید کرد:پس از انجام مراحل فوق الذکر و بر اساس مفاد بسته حمایت از صادرات غیر نفتی و شیوه نامه های مصوب، نسبت به تخصیص مشوقهای صادراتی توسط سازمان توسعه تجارت ایران و با همکاری سازمان صمت استان، اقدام مقتضی صورت خواهد پذیرفت .

لازم به ذکر است علاقمندان به استفاده از تسهیلات اشاره شده در رسته های مصوب برای استان(مربوط به دوغارون و لطف آباد) می توانند حداکثر تا 23 مردادماه 99 درخواست خود را به همراه سایر مدارک مورد نیاز از جمله مجوزهای دستگاه های مرتبط و سرمایه گذاری های انجام شده و غیره جهت بررسی به اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ارائه نمایند تا ضمن تکمیل فرم های مورد نظر، در جلسات مربوطه مورد ارزیابی قرار گرفته و پس از انتخاب مجری ذیصلاح، اقدامات لازم در این خصوص صورت پذیرد.

عناوین برگزیده