تاریخ: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۴۰
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۱۲۲۲۴۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کاهش واردات سنگ آهن ژاپن در ماه ژوئن

می متالز - واردات سنگ آهن ژاپن در ماه ژوئن به دلیل کاهش تولید فولاد داخلی بر اثر بیماری همه گیر کویید-۱۹ کاهش یافت. براساس داده های اولیه وزارت دارایی که روز گذشته منتشر شد، ژاپن در ماه ژوئن ۶.۱ میلیون تن سنگ آهن وارد کرد که نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد کاهش داشته است. ارزش واردات با کاهش ۲۹ درصدی به ۶۰ میلیارد ین(۵۶۱ میلیون دلار) رسید.
کاهش واردات سنگ آهن ژاپن در ماه ژوئن

به گزارش می متالز، واردات ماه گذشته نیز ۱۰ درصد در ماه می کاهش یافته است. این میزان در کل ژانویه تا ژوئن به ۵۰ میلیون تن رسید که افت ۱۵ درصدی در سال را نشان میدهد. ارزش کل واردات سنگ آهن ژانویه و ژوئن ژاپن ۵۱۴ میلیارد ین بود که نسبت به سال گذشته ۴٪ کاهش داشته است.

وزارت بازرگانی این کشور پیش بینی کرده است که تولید فولاد خام در ماه های ژوئیه تا سپتامبر در مقایسه با آوریل تا ژوئن ۳٪ کاهش می یابد و به ۱۷.۷ میلیون تن می رسد.

صادرات محصولات فولادی نسبت به سال قبل ۱۶٪ کاهش یافته و به ۲.۴ میلیون تن در ماه ژوئن رسیده است، با این وجود براساس اطلاعات دولت، صادرات ۶ ماهه نخست امسال ۵٪ افزایش داشته و به ۱۷ میلیون تن رسیده است.

واردات محصولات فولادی نسبت به سال گذشته ۱۸٪ کاهش یافته و به ۵۲۰۰۰۰ تن در ماه ژوئن رسیده است. کل صادرات در مقایسه با سال گذشته ۲۶٪ کاهش یافته و به ۴.۹ میلیارد ین رسیده است که این امر بر اثر ضعف فروش و صادرات خودرو و ماشین آلات بوده است. واردات با ۱۴٪ کاهش به ۵.۱ میلیارد ین رسیده است.

عناوین برگزیده