تاریخ: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۲۵
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۱۲۲۲۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس سازمان ملی بهره وری:

اختصاص جایزه بهره وری، از برگ های برنده توسعه معدن است

می متالز - رئیس سازمان ملی بهره وری گفت: اختصاص جایزه بهره وری، یکی از برگ های برنده توسعه و رقابت پذیری بخش معدن در منطقه و جهان است و باید فرهنگ جایزه بهره وری را به طور جدی توسعه دهیم.
اختصاص جایزه بهره وری، از برگ های برنده توسعه معدن است

به گزارش می متالز، علی اکبر اولیا در پنجمین همایش جایزه بهره وری معادن و صنایع معدنی با بیان این مطلب ادامه داد: تاکنون بحث ارتقای بهره وری در کشور جدی گرفته نشده و اگر اراده وجود دارد تا رشد اقتصادی اتفاق افتد و تولیدات معدنی به مرحله رقابت پذیری در منطقه و جهان برسد، یکی از برگ های برنده، ارتقای بهره وری و اختصاص جایزه است.

رئیس سازمان ملی بهره وری با اشاره به کاهش قیمت محصولات جهانی گفت: ما در یک رقابت بسیار سنگین و بی رحمانه در حوزه های تولید مواجه هستیم. به طوری که همه شرکت های تولیدی دنیا با همه توان و دانش تلاش می کنند هزینه تولید را کاهش دهند و کیفیت محصولات را بالا ببرند که این به معنای بهره وری است.

وی ادامه داد: اگر ما در این شرایط نتوانیم رقابت کنیم از صحنه بازار خارج می شویم و این مساله، چالش امروز کشور است و باید نظام تولید و کیفیت اصلاح شود.

اولیا گفت: در برنامه ششم توسعه، یک سوم رشد اقتصادی یعنی 35 درصد باید از طریق ارتقای بهره وری حاصل شود.

وی ا دامه داد: با توجه به برنامه رشد 8.8 درصدی بخش معدن، 2.4 درصد سهم ارتقای بهره وری است.

رئیس سازمان ملی بهره وری با اشاره به تاریخچه جوایز بهره وری گفت: آمریکا، ژاپن و اروپا برای حرکت و جهش در اقتصاد، بحث جایزه بهره وری را مطرح کردند. ما نیز در این مرحله هستیم.

وی افزود: جایزه از جمله ساز و کارهای انگیزشی و رشد واحدهاست. ما رصد می کنیم و هدایت جایزه ها را انجام می دهیم.

اولیا خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت بالقوه کشور ما در حوزه مدیریتی و انسانی، می توانیم همچون کشورهای عضو بهره وری آسیایی نظیر سنگاپور، کره جنوبی و ژاپن، تا 50 درصد رشد اقتصادی را از طریق بهره وری محقق کنیم.

رئیس سازمان ملی بهره وری تصریح کرد: با هدایت بسیار مطلوب آقای کرباسیان و تعامل با وزارت صنعت، معدن و تجارت، و با هم افزایی، می توانیم شاهد شکوفایی و رشد و توسعه بخش معدن در سطح عالی باشیم.

وی ادامه داد: مردم چشم انتظار تحول اقتصادی هستند و امیدواریم به برکت بخش معدن خبرهای خوبی از موفقیت ها بشنویم. اولیا همچنین بر ایجاد اصلاحات در قوانین برای کاهش موانع مدیریتی تاکید کرد.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده