تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۴۴
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۱۲۳۸۷۹
سرویس خبر : انرژی
معاون مالی و اقتصادی پالایشگاه نفت اصفهان:

مصوبه جدید خرید نفت خام و فرآورده های نفتی ابلاغ شد

می متالز - معاون مالی و اقتصادی پالایشگاه نفت اصفهان (شپنا) از ابلاغ مصوبه جدید در رابطه با خرید نفت خام و فرآورده‌های نفتی داد.
مصوبه جدید خرید نفت خام و فرآورده های نفتی ابلاغ شد

به گزارش می متالز، مهدی صارمی با اعلام این خبر گفت: وزارت نفت بابت خرید نفت خام و ۶ فراورده اصلی در رابطه با قیمت نفت خام، اخیرا مصوبه‌ای ابلاغ کرده است.

وی افزود: در گذشته، فرمول به این صورت بود که میانگین محموله‌های صادراتی منطقه ملاک بود. با مصوبه جدید، این فرمول میانگین ماهیانه محموله صادراتی خود کشور را در نظر می‌گیرد که این موضوع می‌تواند آثار مثبتی روی عملکرد پالایشگاه‌ها داشته باشد.

معاون مالی و اقتصادی پالایشگاه نفت اصفهان گفت: میانگین محموله‌های صادراتی منطقه بالاتر از محموله‌های صادراتی کشور است که این بخشنامه در راستای واقعی کردن درآمد و هزینه پالایشگاه‌هاست و به نوعی منطبق  با واقعیت بازار انرژی ایران بوده که  از دید ما برای پالایشگاه‌ها در سال ۹۹ آثار مثبتی دارد.

صارمی درباره افزایش سرمایه پالایشگاه‌ها توضیح داد: در مورد افزایش سرمایه نیز ارزیابی زمین‌های پالایشگاه‌ها را در دست پیگیری داریم و افزایش سرمایه  دیگری از محل سود انباشته و سایر اندوخته‌ها به میزان ۴۹ درصد  به زودی مجوز سازمان را برای برگزاری مجمع می‌گیرد.

وی ادامه داد: تجدید ارزیابی زمین‌ها در مرحله کارشناسی است ، ابتدا مجمع افزایش سرمایه از محل سود انباشته  انجام خواهد داد و سپس تجدید ارزیابی  از محل زمین‌ها  انجام می‌شود. گام نخست از محل زمین‌های شرکت است، سایر دارایی‌ها هم پس از بررسی  تجدید ارزیابی  می‌شود. مساحت  زمین‌های پالایشگاه نفت اصفهان ۸ میلیون کیلومتر مربع است که در حال انجام کارهای نهایی ارزیابی آنها هستیم.

عناوین برگزیده