تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۵۴
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۱۲۴۱۷۴
سرویس خبر : محیط زیست
دیدار اعضای موسسه حامیان حیات پاک با مسوول اداره محیط زیست شهرستان اشکذر مطرح شد

توسعه صنایع آلاینده در شهرستان اشکذر بر خلاف وعده های مسوولان ارشد استان/ گلایه چندین باره برای عدم تحویل صورتجلسه تعهدات فولاد آلیاژی

می متالز - به منظور بررسی مسائل محیط زیستی شهرستان اشکذر؛ اعضای هیات مدیره موسسه حامیان حیات پاک اشکذر با مسوول اداره محیط زیست این شهرستان دیدار و گفتگو کردند.
توسعه صنایع آلاینده در شهرستان اشکذر بر خلاف وعده های مسوولان ارشد استان/ گلایه چندین باره برای عدم تحویل صورتجلسه تعهدات فولاد آلیاژی

به گزارش می متالز، در این جلسه محمد حسن طالبیان مدیر عامل این موسسه ضمن تقدیر و تشکر از حمایت های هادی هادی نسب فرماندار شهرستان اشکذر در راستای شروع بکار اداره محیط زیست شهرستان اشکذر و نیز ارائه گزارش روند تاسیس این موسسه؛ برخی از اقدامات این موسسه را تشریح کرد و بیان داشت: مهمترین دغدغه های محیط زیستی در سطح شهرستان اشکذر که منتج به تاسیس این موسسه مردم نهاد بوده است؛ به دلیل کم توجهی مسوولین استانی؛ همچنان به قوت خود باقی است.

طالبیان با اشاره به طرح توسعه یزد یک؛ یکی از مهمترین دغدغه های مردم شهرستان اشکذر را توسعه صنایع آلاینده و پرآب خواه دانست و اظهار داشت: باوجود قول مسوولین استان مبنی بر عدم ایجاد واحد صنعتی جدید؛ شاهد هستیم که صنایع کاشی مانند کاشی اورست و عقیق و همجنین شرکت های فولادی از قبیل فولاد پارمیدا و زرفام در حال توسعه واحدهای خود هستند.

وی با ابراز تعجب از ابراز بی اطلاعی فرماندار شهرستان اشکذر از روند صدور مجوز توسعه واحدهای صنعتی در شهرستان اشکذر گفت: در حالی روند توسعه یزد شتاب گرفته است که شرکت فولاد آلیاژی ایران هیجگونه اقدامی مبنی بر انجام تعهدات خود مبنی بر نصب دستگاه سنجش آلایندگی هوا در شهر اشکذر انجام نداده است.

 

مدیر عامل موسسه مردم نهاد حیات پاک اشکذر با ابراز گلایه از استاندار یزد به دلیل عدم تحویل صورتجلسه تعهدات شرکت فولاد آلیاژی ایران به این موسسه؛ علی رغم وعده وی به هیات مدیره این موسسه بیان کرد: مردم اشکذر با هرگونه توسعه صنایع مخالف هستند و این در حالی است شاهد صدور مجوزهای توسعه ای از سوی مسوولین امر هستیم.

 

ممانعت از توسعه و ایجاد صنایع آلاینده در سطح شهرستان اشکذر با تمام توان

زراع مسوول اداره محیط زیست شهرستان اشکذر با بیان اینکه اداره محیط زیست این شهرستان با فعالیت واحدهای صنعتی پاک مخالفتی ندارد و بلکه حمایت هم می کنیم اما با صنایع آلاینده و حضور و فعالیت آنها در مجموعه شهرستان اشکذر مخالف هستیم؛ بیان داشت: برخی از صنایع تنها به بهانه سرمایه گذاری به دنبال تملک اراضی هستند و این در حالی است که با جانمائی های انجام شده شهرکی در جاده طبس برای صنایع آلاینده در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر حمایت همه جانبه پورملائی مدیرکل این سازمان از فعالیت های انجام شده و بازدیدهای میدانی وی از کارخانجات تولید کاغذ؛ در پی اعتراضات مردمی؛ گفت: با پیگیری های انجام شده در حال حاضر بوی مشمئز کننده کاغذ از بین رفته است اما متاسفانه شاهد تولید سایر آلایندگی های کارخانجات کاشی و فولادی هستیم.

زارع از قرار گرفتن در لیست کارخانجات آلاینده و پلمپ برخی از واحدهای صنعتی به عنوان اقدامات این اداره نام برد و بیان داشت: متاسفانه برخی از سرمایه گذاران با ارتباطاتی که با مجموعه اقتصادی استان دارند؛ به هر وسیله ممکن و علی رغم مخالفت اداره محیط زیست مجوزهای لازم را اخذ می کنند و پس از صدور مجوزهای لازم و پروانه بهره برداری عملا هیچ گونه مخالفت قانونی کارساز نیست.

وی به همکاری دادستان شهرستان اشکذر و نهادهای اطلاعاتی، امنیتی این شهرستان با این اداره اشاره کرد و افزود: ما با تمام توان و با استفاده تمام ظرفیت های قانونی از توسعه و ایجاد صنایع آلاینده در سطح شهرستان ممانعت به عمل می آوریم.

عناوین برگزیده