تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۱۱
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۱۲۴۳۹۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

نگاهی بر تولید محصولات فولادی در 4 ماهه 99-98

می متالز - بر اساس آمار منتشر شده از سوی انجمن فولاد ایران نگاهی به میزان تولید آهن اسفنجی فولاد میانی و کل محصولات فولادی در ۴ماهه نخست در سال ۹۹ و ۹۸ داشتیم که بر این مبنا بیشتر محصولات تولیدی با رشد مثبت همراه بودند.
نگاهی بر تولید محصولات فولادی در 4 ماهه 99-98

به گزارش می متالز، تیرآهن به عنوان یکی از محصولات تولیدی در کشور طی ۴ماهه نخست ۹۸، ۳۶۹هزارتن تولید شده و این درحالیست که میزان تولید این محصول در مدت مشابه امسال ۴۱۳ هزار تن بوده و از رشد ۱۲درصدی برخوردار شده است.

میلگرد به عنوان یکی دیگر از تولیدات شرکت‌های صنایع فولادی ایران در مدت ۴ ماه اول سال ۹۸، ۲۷۰۷هزارتن تولید شده که این رقم در سال ۹۹ به ۳۰۲۳هزار تن رسیده و بازهم با رشد ۱۲درصدی همراه شده است.

نبشی و ناودانی و سایر مقاطع نیز در ۴ ماهه ۹۸، ۲۶۸هزارتن تولید شده و در مدت مشابه امسال این عدد به ۲۶۱هزارتن رسیده و با رشد منفی ۳درصدی همراه گردیده است. مجموع مقاطع طویل فولادی در سال گذشته از فروردین تا تیرماه ۳۳۴۴هزار تن بوده و امسال به ۳۶۹۷هزارتن رسیده و با رشد ۱۱درصدی روبرو شده است.

ورق گرم یکی دیگر از محصولات مهم تولیدی در ایران است که طی ۴ماهه ۹۸، ۳۰۱۰هزارتن تولید شده و امسال نیز به ۳۰۵۱هزارتن تولید رسیده و با رشد ۱درصدی همراه شده است.

ورق سرد هم در مدت ۴ ماهه ۹۸، ۸۷۱هزارتن تولید شده و در مدت مشابه ۹۹، به ۹۰۴هزارتن رسیده است‌
ورق پوششدار نیز از دیگر مخصولات تولیدی در کشور است که در ۴ماه نخست سال گذشته ۵۳۶هزازتن تولید شد و در ۴ ماه اول امسال نیز به ۴۷۰هزارتن رسید و با رشد منفی ۱۲درصد مواجه شد.

مجموع مقاطع تخت فولادی در ۴ماهه اول سال ۹۸ ۳۵۸۶هزارتن بوده و امسال به ۳۵۶۰هزارتن رسیده و رشد منفی ۱درصدی داشته است.

کل محصولات فولادی تولیدی در ۴ماهه اول ۹۸ برابر با ۶۹۳۰هزارتن بوده و در امسال به ۷۲۵۷هزارتن رسیده و ۵درصد رشد داشته است.

بیلت و بلوم نیز طی ۴ماهه ۹۸، ۵۱۲۸هزارتن تولید شده و امسال نیز طی ۴ماه نخست اول سال به ۵۵۶۲هزارتن رسبده و با رشد ۸درصدی همراه شده است.

اسلب نیز طی ۴ماه اول سال ۹۸، ۳۵۵۵تن تولید شده و امسال طی این مدت به ۳۹۲۱هزارتن رسیده و با رشد ۱۰درصدی در تولید همراه شده است.

فولاد میانی یکی دیگر از محصولات تولیدی در کشور است که در ۴ماه اول ۹۸، به میزان ۸۶۸۳هزارتن تولید شده و امسال نیز در این مدت زمان ۹۴۸۳هزارتن تولید کرده و با رشد ۹درصدی همراه گردیده است.

در مجموع آهن اسفنجی تولید شده در مدت ۴ماه اول امسال ۹۴۶۸هزارتن بوده و امسال این عدد به ۱۰۵۸۱هزارتن رسیده و به رشد ۱۲ درصدی دست یافته است.

عناوین برگزیده