تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۴۴
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۱۲۴۴۴۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
فرماندار شهرستان کوهسرخ:

۶۷ درصد معادن حوزه ترشیز در کوهسرخ واقع شده‌اند

می متالز - فرماندار شهرستان کوهسرخ گفت: با وجود اینکه ۶۷ درصد معادن حوزه ترشیز در شهرستان کوهسرخ واقع شده‌اند اما بسیار از آن‌ها غیر فعال هستند.
۶۷ درصد معادن حوزه ترشیز در کوهسرخ واقع شده‌اند

به گزارش می متالز، رضا رمضانی افزود: ارتقاء بخش کوهسرخ به شهرستان نشان می‌دهد که دولت توجه ویژه‌ای به مناطق محروم دارد، خوشبختانه با حضور استاندار خراسان رضوی در استان اتفاق خوشایندی تحت عنوان مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی افتاد، با وجود معین‌هایی که در شهرستان داریم ایجاد اشتغال، تولید و کارآفرینی را آغاز نموده‌ایم.

وی اظهار کرد: با پتانسیل‌هایی که در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی، دامپروری، معادن، میراث فرهنگی و صنایع‌ دستی شهرستان کوهسرخ داریم قطعاً اتفاقات خوشایندی در آینده خواهد افتاد.

فرماندار کوهسرخ تأکید کرد: کوهسرخ جز با دست مردمان خود، سرمایه‌های اجتماعی و انسان‌های منطقه ساخته نخواهد شد، اگر بتوانیم از ظرفیت نیروی انسانی که در منطقه داریم به‌ درستی در تبیین مثلث توسعه مثلث اقتصادی فرهنگی استفاده کنیم بدون شک مهاجرت‌ها کمتر و ظرفیت‌ها بالفعل می‌شوند.

وی مطرح کرد: با توجه به اینکه ۶۷ درصد معادن حوزه ترشیز در شهرستان کوهسرخ واقع شده‌اند در همین خصوص یکی از معین‌های اقتصادی به صورت تخصصی به این بخش وارد شده و  حدود سه هفته قبل تفاهم‌نامه‌ای به امضاء رسیده است.

رمضانی تصریح کرد: هر چند بر اساس آمار اداره صمت شهرستان کوهسرخ دارای ۲۳ معدن است ولی معتقدم ۴ معدن بیشتر فعال نیست، گاه برداشت‌های غیر اصولی صورت گرفته که حتی برای خود بهره‌برداران هم مشکل‌ساز شده است، اگر تمامی این معادن فعال شوند به‌ صورت مستقیم و غیر مستقیم اتفاق‌های خوبی را در حوزه اشتغال شاهد خواهیم بود.

رمضانی در ادامه با بیان اینکه شهرستان کوهسرخ آینده درخشانی دارد از جامعه علمی، اقتصادی و فرهنگی کوهسرخ خواست؛ سرمایه‌های سرگردان داخل روستاها و سرمایه‌های خودشان را در قالب تعاونی‌ها جمع‌آوری کنند تا در آینده بتوانیم پروژه‌های قابل قبولی را در شهرستان تعریف کنیم.

وی همچنین ایجاد صنایع تبدیلی، صنایع بسته‌بندی، کشاورزی‌های نوین، کشت‌های گلخانه‌ای، فعال‌سازی معادن، شهرک‌های گردشگری، استفاده بهتر از اماکن برای جاذبه‌های گردشگری و صنایع‌دستی را در رفع مشکلات و رونق شهرستان راهگشا دانست و گفت: این اقدامات در معیشت و اقتصاد مردم شهرستان نوپا تأثیری بیشتری از گذشته خواهد داشت.

فرماندار کوهسرخ همچنین گفت: با توجه به کمبود آب در منطقه و نبود چاه‌های کشاورزی و بالا بودن سنگ‌بستر می‌طلبد در آموزش و ترویج و اجرای روش‌های نوین آبیاری توسط متولیان تلاش بیشتری شود.

وی عنوان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و اقتصاد منطقه که بر پایه دامپروری و کشاورزی است ایجاد مجتمع‌هایی می‌تواند کمک شایانی به دامپروری و کشاورزی شهرستان داشته باشد.

رمضانی تصریح کرد: بر اساس سرشماری سال ۹۵ شهرستان کوهسرخ ۲۵ هزار و ۱۴ نفر جمعیت و ۲۸ روستا دارد.

عناوین برگزیده