تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۵۹
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۱۲۴۴۷۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

روند رو به بهبود در بازار فولاد هند

می متالز - در هند قیمت فولاد داخلی ۸٪ افزایش داشته و در ژوئن ۲۰۲۰ به ۳۰۰۰ روپیه رسیده است، در حالی که وابستگی صادراتی تولیدکنندگان فولاد با بهبود تقاضای داخلی به تدریج کاهش می یابد این قیمت ها مطابق با قیمت های منطقه ای است. قیمت آهن داخلی اما نسبت به قیمت های منطقه ای ثابت مانده است، در حالی که کاهش قیمت زغال سنگ کک در سه ماهه دوم سال آینده نمایان می شود.
روند رو به بهبود در بازار فولاد هند

به گزارش می متالز، کارگزاریKIE در این خصوص اعلام کرده است: ما شاهد پیشرفتی شدید در سه ماهه دوم سال ، جلوتر از تقاضای فصلی موقت (نیمه دوم) هستیم.

تقاضای فولاد داخلی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰  به دلیل کویید-۱۹، ۵۷٪ کاهش یافت اما از زمانی که تقاضا در ماه ژوئیه ۲۹٪ کاهش یافت به تدریج در حال بهبود است. 

تولیدکنندگان فولاد بلافاصله صادرات را با نرخ سالانه ۱۵.۴ میلیون تن در ژوئن سال ۲۰۲۰ افزایش داده اند و اما اکنون با کاهش نرخ گردش مالی ۱۳ میلیون تنی در ژوئیه مواجه شده اند. با کاهش بودجه صادراتی توسط تولید کنندگان با امید بر بهبود مورد تقاضای داخلی، انتظار می رود این روند ادامه یابد.

قیمت های صادراتی ۱۰ الی ۱۲ درصد پایین تر از قیمت های حقیقی داخلی است و افزایش در فروش داخلی باعث تحقق پیچیدگی می شود.قیمت های منطقه ای فولاد نیز طی یک الی دو ماه گذشته ۱۰ الی ۱۲ درصد افزایش یافته است و همین امر منجر به بهبود تقاضا و فشار هزینه های سنگ آهن شده است. قیمت فولاد نورد گرم صادراتی ژاپن طی یک ماه گذشته ۸ درصد و قیمت صادرات چین با وجود رشد موجودی حاشیه ای فولاد ۶ درصد افزایش یافته اند.

قیمت های داخلی ۸٪ افزایش داشته و به ۳۰۰۰ روپیه بر تن رسیده است. قیمت ها در ۴۰ روز گذشته در اوایل ماه ژوئیه، اواخر ماه ژوئیه و اوایل آگوست ۲۰۲۰ به ترتیب به ۵۰۰، ۱۰۰۰، و ۱۵۰۰ روپیه بر تن افزایش یافته است. کاهش موجودی داخلی و افزایش تقاضا، بازار را سخت تر کرده و به شرکت های فولادی داخلی این امکان را داده است تا قیمت های وارداتی را دو ماه زودتر افزایش دهند.

ترکیبی از سنگ آهن بین المللی و قیمت ضعیف ذغال سنگ کک برای تولید کنندگان فولاد هند بسیار مناسب است زیرا آنها از قیمت سنگ آهن داخلی با تخفیف بهره مند می شوند. قیمت سنگ آهن دریابرد با قیمت ۱۲۰ دلار در هر تن به دلیل مشکلات عرضه در برزیل و تقاضای شدید چین همچنان قوی باقی مانده است.

قیمت سنگ آهن داخلی در دو ماه گذشته ۲۰٪ افزایش یافته اما همچنان واردات با توجه به موجودی بیش از حد داخلی،  ۴۵٪ کاهش یافته است.

عناوین برگزیده