تاریخ: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۴۸
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۱۲۶۴۱۲
سرویس خبر : انرژی
وزیرنیرو مطرح کرد:

تخفیف ۱۰۰درصدی به مشترکین کم‌مصرف برق خانگی

می متالز - وزیر نیرو از تخفیف ۱۰۰درصدی به مشترکین کم‌مصرف برق خانگی خبر داد.
تخفیف ۱۰۰درصدی به مشترکین کم‌مصرف برق خانگی

به گزارش می متالز، رضا اردکانیان وزیر نیرو در نشست امروز با خبرنگاران با اعلام اینکه به مشترکین کم‌مصرف برق خانگی تخفیف ۱۰۰درصدی تعلق می‌گیرد، گفت: در مصوبه‌ای که روز گذشته در هیات وزیران به تصویب رسید، به مشترکین کم‌مصرف‌ برق تخفیف ۱۰۰ درصدی در پرداخت قبض برق تعلق می‌گیرد.

اردکانیان تصریح کرد: در طرح «برق امید» مصرف‌کنندگان بخش خانگی به سه گروه «کم‌مصرف»، «خوش‌مصرف» و «پرمصرف» دسته‌بندی شده‌اند که برای مشترکین کم‌مصرف برق تخفیف ۱۰۰درصدی در پرداخت قبوض درنظر گرفته شده است.

وی افزود: همچنین از مشترکان خوش‌مصرف قدردانی شده و از آنها دعوت می‌شود تا به گروه کم‌مصرف‌ها بپیوندند. برای مشترکین پرمصرف هم دو برنامه مهم تدارک دیده شده که اولین آن آموزش به مشترکین از سوی شرکت‌های مدیریت مصرف است تا با اقدامات کوچکی بتوانند مصرف برق را مدیریت کنند.

وزیر نیرو با بیان اینکه در ۶ ماه آینده برنامه‌ریزی می‌شود تا مشترکین پرمصرف با اخذ وام کم‌بهره از بانک‌ها بتوانند پنل‌های خورشیدی کوچک در پشت بام‌ها نصب کنند، گفت: میزان برق تولیدشده به راحتی به شبکه برق منزل متصل شده و مصرف آنها را از شبکه سراسری کاهش دهد.

اردکانیان با اشاره به مصرف برق در بخش صنایع گفت: بخش صنایع بزرگ نسبت به سال گذشته بیش از ۱۱ درصد انرژی بیشتری از وزارت نیرو خریداری کردند. در بخش کشاورزی این رقم تا ۴ درصد افزایش یافت و با قراردادهایی که بسته شده بود، در ساعات اوج بار مصرف کاهش یافته و در ساعات دیگر انرژی بیشتری دریافت شد.

این مسوول با بیان اینکه توانستیم به تعهدات‌مان در زمینه صادرات انرژی بیش از سال قبل پاسخگو باشیم، گفت: صادرات ۳ درصدی انرژی، منجر به پاسخگویی به ۳۰ درصد از نیازهای ارزی صنعت برق می‌شود. برای تولید این ۳ درصد انرژی، چیزی کمتر از یک درصد گاز تولیدی در نیروگاه‌ها مصرف می‌شود.

وزیر نیرو گفت: در سال آینده گزارش خواهیم داد که در دولت تدبیر و امید جمعاً بیست هزار و ۲۰۰ مگاوات نیروگاه جدید به مدار بهره‌برداری رسیده است که به طور متوسط سالانه ۲ هزار و پانصد مگاوات است، این در حالی است که در گذشته، سالانه حدود یک هزار و ۸۰۰ مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار شده است.

عناوین برگزیده