تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۵۶
بازدید: ۲۴۲
کد خبر: ۱۲۶۷۲۸
سرویس خبر : انرژی
معاون وزیر کشور در بازدید از پتروشیمی لردگان خبر داد:

راه اندازی قرارگاه شبانه‌روزی پیگیری و رفع موانع واحدهای تولیدی از سوی وزارت کشور

می متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور اعلام کرد: به‌زودی قرارگاه شبانه‌روزی پیگیری و رفع موانع واحدهای تولیدی از سوی وزارت کشور راه‌اندازی و فعال می‌شود.
راه اندازی قرارگاه شبانه‌روزی پیگیری و رفع موانع واحدهای تولیدی از سوی وزارت کشور

به گزارش می متالز، بابک دین‌پرست همزمان با سومین روز از هفته دولت سال‌جاری در در بازدید از پتروشیمی لردگان و نشست بررسی و حل مشکلات این واحد، تاکید کرد: هم‌اکنون چهار هزار و ۲۰۰ طرح آماده افتتاح و بهره‌برداری در کشور وجود دارد که در صورت تزریق اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه این پروژه‌ها تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امسال یکهزار و ۵۰۰ واحد تولیدی راکد در محدوده شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور احیا و فعال خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور از وجود ۱۰ هزار معدن غیرفعال در ایران خبر داد و یادآور شد: فعال‌سازی ۵۰ درصد این معادن در دستور کار قرار دارد.

دین پرست در خصوص پتروشیمی لردگان بیان کرد: با افتتاح پتروشیمی لردگان تحول بزرگی در حوزه تولید اوره و آمونیاک کشور اتفاق می‌افتد.

وی گفت: مسوولان ملی و استانی تسهیل در روند مجوزهای مرتبط با طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری به‌خصوص در مناطق کمترتوسعه یافته اقدام کنند.

دین‌پرست تاکید کرد: مسوولیت پیگیری طرح‌های عمرانی در استان‌ها بر عهده استاندار و فرمانداران است.

وی توسعه‌یافتگی مناطق مختلف کشور را متناسب با عملکرد مدیران استانی دانست و افزود: مسوولان استانی موظفند سرمایه‌گذاران، کارفرمایان و فعالان اقتصادی را تکریم کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور تصریح کرد: شهرستان‌های لردگان و خان میرزا به‌عنوان ۳۱ شهرستان کمتر توسعه‌یافته در سطح کشور برای ارتقای شاخص‌های توسعه و رفع محرومیت انتخاب شده‌اند.

وی یادآور شد: مدیران دستگاه‌های اجرایی سهل‌انگار در ارتقای این شاخص‌ها ، بازخواست می‌شوند.

دین‌پرست اضافه کرد: فرمانداران پرتلاش در کشور تقدیر و همچنین فرمانداران کم تلاش به مردم معرفی می‌شوند

گفتنی است که پتروشیمی لردگان روزانه ۳ هزار و ۲۵۰ تن اوره و ۲ هزار و ۵۰۰ تن آمونیاک تولید می‌کند.

برای راه‌اندازی این شرکت بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از محل اعتبارات ارزی، تسهیلات و اعتبارات صندوق توسعه ملی انجام شده است.

عملیات احداث شرکت پتروشیمی لردگان که یکی از شرکت‌های گروه پتروشیمی سرمایه‌گذار ایرانیان است در زمینی با ۱۰۰ هکتار در بخش فلارد شهرستان لردگان از سال ۱۳۸۷ آغاز شد.

تولید این مجتمع اوره و آمونیاک است که ظرفیت تولید سالانه یکهزار و ۷۳ تن اوره و ۶۷۷تن آمونیاک را دارد.

لردگان در ۱۸۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

عناوین برگزیده