تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۰۸
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۱۲۶۷۳۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزوده شدن یک میلیون تن به ذخایر معدنی استان سیستان و بلوچستان

می متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: یک میلیون تن ماده معدنی از ابتدای سال به ذخایر معدنی استان افزوده شد.
افزوده شدن یک میلیون تن به ذخایر معدنی استان سیستان و بلوچستان

به گزارش می متالز، محمودرضا رحمتیان با بیان این مطلب، افزود: براساس دستورالعمل چگونگی بررسی و تایید طرح های وزارت صنعت، معدن و تجارت، ششمین جلسه کمیته بررسی گزارشات پایان عملیات اکتشاف در محل سازمان صمت استان تشکیل شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از اهداف وزارت صمت در سال جهش تولید، توسعه فعالیتهای اکتشافی به منظور افزایش ذخایر معدنی در کشور می باشد، تشکیل جلسات کمیته بررسی سازمان با هدف بررسی فعالیتهای اکتشافی اشخاص حقیقی و حقوقی جهت صدور گواهی کشف انجام شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در این جلسه دو فقره گزارش پایان عملیات اکتشاف بررسی به دلیل نقص فنی مورد تایید قرار نگرفت.

رحمتیان افزود: از ابتدای امسال تاکنون یک فقره گواهی کشف ماده معدنی مخلوط آبرفتی (شن و ماسه آبرفتی) با ذخیره ای بالغ بر 928 هزار و 746 تن و یک فقره گواهی کشف ماده معدنی مس با ذخیره قطعی به میزان 107 هزار تن (با عیار میانگین مس 0.8 درصد) به ذخایر استان افزوده شده است.

عناوین برگزیده