تاریخ: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۱۸
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۱۲۷۰۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناسان بازار سرمایه بررسی کردند:

ابهامات ادامه دارد ...

می متالز - به نظر برخی کارشناسان در روند اجرایی سهام عدالت هنوز ابهاماتی وجود داشته که نیاز به شفاف سازی دارد. یک فرد سهامدار سهام عدالت باید حق خود را دریافت کند، اما بخش بخش کردن این سهام آسیب زیادی به بورس وارد کرده و در ۳۰ درصد ابتدایی ،بازار سرمایه را سه هفته به کما برد و در عین حال که هنوز برخی افراد مطالبات خود را از بخش اول دریافت نکرده اند، آزاد سازی بخش دوم اجرایی شد.
ابهامات ادامه دارد ...

به گزارش می متالز، در وضعیتی قرار داریم که سهامداران سهام‌عدالت در جایگاه یکی از ذینفعان بازارسرمایه قرار گرفته‌اند اما؛ این ذینفعی موقت و ارزش سهام در ابعاد بازار مبلغ کوچکی بوده و اکنون مطالبات مشترک از سوی این افراد مطرح است. 


سهام عدالت بعد از ۱۴سال با عبور از فراز‌ونشیب‌های فراوان به برخی از افراد جامعه تعلق گرفت و به نظر می‌رسد اگر از همان ابتدا وظیفه عرضه و ارائه خدمات اجتماعی آن به ارگان‌های مردم نهاد و نه دولتی و خصوصی سپرده می‌شد امروز روند به شکل دیگری بوده و به این میزان بازار‌سرمایه با این سهام دچار تداخل نمی‌شد.


به نظر برخی کارشناسان در روند اجرایی این سهام هنوز ابهاماتی وجود داشته که نیاز به شفاف‌سازی دارد. یک فرد سهامدار سهام عدالت باید حق خود را دریافت کند اما؛ بخش‌بخش کردن این سهام آسیب زیادی به بورس وارد کرده و در ۳۰درصد ابتدایی بازار سرمایه را سه هفته به کما برد و در عین حال که هنوز برخی افراد مطالبات خود را از بخش اول دریافت نکرده اند، آزاد سازی بخش دوم اجرایی شد.

 

در آزادسازی بخش دوم، وظیفه خرید و فروش سهامداران سهام عدالت به کارگزاری‌ها سپرده شده اما؛ برخی از افراد ادعا می‌کنند که پس از فروش هنوز مبلغی به دست آن‌ها نرسیده است، مشابه این اتفاق در زمان آزادسازی بخش اول رخ داد که بعضی بانک‌ها در پرداخت مبلغ فروش کوتاهی کردند.


در همین رابطه به گفت‌وگو با کارشناسان و تحلیل گران بازار سرمایه پرداخته ایم که در ادامه می‌خوانید.

 

اما نکته جالب آنجاست که اغلب کارشناسان، تحلیل‌گران، آینده‌نگران و حبابیون بازار که این روزها به سمت کارگزاری‌ها غش کرده‌اند، از مصاحبه و ارائه نظر و راهکار در این خصوص جاخالی داده‌اند.

عناوین برگزیده