تاریخ: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۵۱
بازدید: ۳۲۵
کد خبر: ۱۲۷۰۸۰
سرویس خبر : متالورژی و مواد
مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی استان اصفهان:

برپایی نمایشگاه در شرایط فعلی ابزار رونق بخشی بازار است

می متالز - مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی استان اصفهان گفت: دوازدهمین دوره نمایشگاه فولاد و متالوژی اصفهان در شرایطی برگزار می‌شود که کشور تحت تاثیر رکود اقتصادی و فضای بیم‌ تحریم، قرار دارد، بنابراین برگزاری نمایشگاه بهترین ابزار برای رونق‌بخشی به بازارهای مختلف محسوب می‌شود.
برپایی نمایشگاه در شرایط فعلی ابزار رونق بخشی بازار است

به گزارش می متالز، علی یارمحمدیان درباره برپایی دوازهمین دوره نمایشگاه فولاد اصفهان در شرایط شیوع کرونا با رعایت پروتکل های سختگیرانه بهداشتی، اظهار کرد: طی ۱۱ دوره گذشته، اصفهان میزبان نمایشگاه‌های قدرتمندی در حوزه فولاد و متالورژی بوده است. این نمایشگاه، هر سال با قدرت بیشتری برگزار شده و هر بار نتایج درخشان و بهتری داشته است.

وی با بیان اینکه با توجه به روند مداوم و در حال تغییر بازار، تاکید کرد: بخشی از چنین رویدادی ممکن است برای برنامه‌ریزی‌های حرفه‌ای آینده تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی صنعت فولاد تأثیرگذار باشد، بنابراین حضور در نمایشگاه فولاد این فرصت را فراهم می‌آورد تا روند در حال تغییر را پیش از وقوع پیش‌بینی و در راستای تطبیق با آن عمل کنند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی استان اصفهان با تاکید بر اینکه در قالب نمایشگاه می‌توان با مشتریان بالقوه و شرکای آینده دیدار و گفتگو کرد، تصریح کرد: این مسئله سبب ایجاد تحرک برای فعالان در نمایشگاه فولاد خواهد شد. البته در چنین شرایطی نباید این نکته را از نظر دور داشت که با توجه به سیاست‌های دولت مبنی بر توسعه صنعت کشور و ضرورت تولید انبوه، باید راه‌اندازی طرح‌های توسعه تولید فولاد کشور سرعت گیرد تا علاوه بر تأمین نیازهای داخلی، زمینه افزایش صادرات محصولات نهایی با ارزش افزوده بیشتر و سودآوری بالاتر و رقابت‌پذیرتر در بازارهای جهانی فراهم شود.

وی با بیان اینکه شناخت بازار و پیش‌بینی تقاضا نخستین قدم در راه تأسیس و توسعه واحدهای تولیدی است، اظهار کرد: هر تفکر تولیدی در مرحله نخست به دنبال بازاری است تا بتواند محصولات خود را در آن با سهولت و سرعت بیشتر عرضه کند. در صنعت فولاد نیز مسئله از این مهم‌تر بوده، چراکه ایجاد، بهره‌برداری و یا حتی توسعه یک واحد تولیدکننده فولاد، اولاً نیازمند زمان نسبتاً طولانی و ثانیاً مستلزم صرف حجم گسترده‌ای از سرمایه‌های عظیم انسانی و فیزیکی است.

به گفته یارمحمدیان، اقدام در این مورد بدون شناخت کافی از ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه تقاضای بازار برای محصولات تولید شده چه بسا راه به بیراهه بردن و محکوم به شکست است، بنابراین با تکیه بر تمام موارد، می‌توان عنوان کرد که بهترین تجربه از سال‌های برپایی نمایشگاه فولاد، آشنا شدن شرکت‌ها با روند جدید حاکم بر حوزه فولاد کشور بوده و امیدواریم این روند، همچنان ادامه یابد.

وی با اشاره به برپایی دوازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی فولاد و متالوژی اصفهان، گفت: این نمایشگاه در شرایطی برگزار می‌شود که در حالت رکود اقتصادی قرار داریم و بیم‌ تحریم، فضای اقتصادی کشور را تحت تاثیر قرار داده است، بنابراین برگزاری نمایشگاه بهترین ابزار برای رونق‌بخشی به بازارهای مختلف محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی استان اصفهان تاکید کرد: نمایشگاه با ایجاد فضای اشتراکی در حوزه اقتصاد و بازار، نقطه تلاقی امید و تحول در بازارهای داخلی و بین‌المللی به شمار می‌رود. هر چه شرکت‌ها و فعالان اقتصادی، با قدرت بیشتری در نمایشگاه‌ها حاضر شوند، هم‌افزایی برای رونق و توسعه اقتصادی افزایش می‌یابد و گام‌های بلندی در جهت ثروت‌آفرینی و درآمدزایی برداشته‌ می‌شود.

وی تصریح کرد: نمایشگاه پایگاهی بزرگ برای تبادل اطلاعات‌، حرکت به سوی اقتصاد باز و رو به رشد، جهش صادراتی‌، نگاه مدبرانه به خواسته‌ها و علائق مشتریان و رصد کردن مداوم سلایق آنها، ارزیابی کارشناسانه بازارهای مختلف و دستیابی به دانش و تکنولوژی روز دنیا و پدیده‌های نوین علم و صنعت و انتقال فناوری است.

یارمحمدیان با اشاره به اینکه برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی فولاد و متالورژی اصفهان نمایانگر تلاش برای زنده‌ نگه‌داشتن اقتصاد کشور است، گفت: این نمایشگاه با حضور بزرگان صنعت فولاد کشور در اصفهان برپا می‌شود و جایگاه خود را به عنوان معتبرترین نمایشگاه صنعت فولاد کشور تثبیت کرده و شرکت‌های داخلی، خارجی و نمایندگان شرکت‌های بین‌المللی توانمندی‌های خود را به نمایش می‌گذارند.

عناوین برگزیده