تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۲۹
بازدید: ۴۴۳
کد خبر: ۱۲۷۲۱۹
سرویس خبر : متالورژی و مواد

صادرات ۴۰ درصدی تولید کارخانه آجر نسوز و نما در اراک

می متالز - کارخانه آجر نسوز و نما در اراک ۴۰ درصد مجموع تولیداتش را به خارج از کشور صادرمی کند.
صادرات ۴۰ درصدی تولید کارخانه آجر نسوز و نما در اراک

به گزارش می متالز، گودرزی مدیرعامل واحد صنعتی تولید آجر نسوز و نما مستقر در شهرک صنعتی ایبک آباد اراک گفت: آجر نسوز ونما در ۱۶۰ رنگ و۴۰ طرح واندازه مختلف در این واحد صنعتی تولید می‌شود که ضمن تامین نیاز داخل ۴۰ درصد مجموع تولیدات این کارخانه صادر می‌شود.

صادرات ۴۰ درصدی تولید کارخانه آجر نسوز و نما در اراک

گودرزی افزود: در ۱۰ سال گذشته سالانه به طور میانگین ۵۰۰ هزار دلار آجر نسوز و نما از این کارخانه به کشور‌های عراق، افغانستان، کشور‌های حوزه خلیج فارس، کشور‌های آسیای میانه وشرق آسیا صادر شده است.

او اضافه کرد: در چهارمین روز هفته دولت طرح توسعه کارخانه تولید آجر نسوز و نما در اراک به بهره برداری رسید که با افتتاح این طرح ۵۰ تن به ظرفیت تولید این کارخانه افزوده شد ظرفیت تولید آجر نسوز و نما به ۷۰ تن در روز رسید.

مدیرعامل واحد صنعتی تولید آجر نسوز و نما در اراک بیان کرد: پیش از این در خطوط ۱ و۲ این واحد صنعتی که از ۳۰ سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده بود روزانه ۲۰ تن محصول با اشتغال ۳۰ نفر تولید می‌شد که با بهره برداری از طرح توسعه ظرفیت تولید واشتغال نزدیک به سه برابرشده است.

او ادامه داد: طرح توسعه با سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیارد ریال انجام شده که ۵۰ درصد آن از تسهیلات بانکی استفاده شده و ظرفیت تولید ۵۰ تن آجر نسوز ونما به مجموعه تولید این کارخانه افزوده شده است.

نقش پذیری بالا، ماندگاری با شرایط آب و هوای کشور، در دسترس بودن و به صرفه بودن از مزایای استفاده از  آجر نسوز در نمای ساختمان هاست.

عناوین برگزیده