تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۴۰
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۱۲۷۲۲۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خبر داد؛

کشف پهنه 20 هزار کیلومتر مس در خراسان رضوی

می متالز - مس‌فروش با بیان اینکه پهنه مس با وسعت 20 هزار کیلومتر مربع در جنوب خراسان رضوی منطقه بجستان، کاشمر، خلیل آباد و بردسکن را در بر می‌گیرد، گفت: در همین مراحل اولیه حدود 5 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در پهنه مس شکل خواهد گرفت.
کشف پهنه 20 هزار کیلومتر مس در خراسان رضوی

به گزارش می متالز، محمدرضا مس فروش، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی  اظهار داشت: چشم انداز بسیار امیدبخشی نسبت به معادن خراسان رضوی به دلایل تخصصی داریم.

وی با بیان اینکه پهنه مس 20 هزار کیلومتر مربع در جنوب خراسان رضوی منطقه بجستان، کاشمر، خلیل آباد و بردسکن را در بر می گیرد، خاطرنشان کرد: شواهد زمین شناسی منطقه و فعالیت های اکتشافی که انجام شده می توان ذخیره اولیه این پهنه را ارزیابی کرد و در همین مراحل اولیه مطمئن هستیم که حدود 5 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در پهنه مس شکل خواهد گرفت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با تاکید بر اینکه معادن نیز یک ظرفیت اقتصادی است که اشتغال و ثروت ملی ایجاد می کند، تصریح کرد: خراسان رضوی به لحاظ معدنی ظرفیت های بزرگی را دارد و معادن می تواند طرح توازن تقسیم اعتبارات در شهرهای کوچک را برقرار کند.

وی با اشاره به افزایش قیمت برخی کالاها نسبت به قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار، اذعان کرد: بر اساس مصوبات جدید ستاد تنظیم بازار کشور بخشی از اختیارات قیمت‌گذاری به کارگروه‌های استانی داده شده است.

مس فروش همچنین در ادامه عنوان کرد: به عنوان مثال متوسط قیمت مرغ خرده فروشی در استان از متوسط کشوری پایین تر است و ما هم به دنبال این هستیم که نگذاریم قیمت ها از متوسط کشوری بالاتر رود.

وی با تاکید بر اینکه به دنبال این هستیم که بتوانیم به شکلی عمل کنیم که مرغدار، کشتارگاه، خرده فروش و مهمتر از همه مصرف کننده کمتر دچار گرفتاری شود، تشریح کرد: نوسانات قیمتی در برخی از کالاها به نوسانات نرخ ارز بر می گردد امروزه مطلقاً ارز 4200 وجود ندارد و تنها چند قلم نظیر نهاده های دامی و دارو از این ارز استفاده می کنند.

عناوین برگزیده