تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۰۶
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۱۲۷۲۲۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیر بنیاد مسکن شهرستان ایلام:

۱۳۸ واحد مسکن روستایی سند دار شدند/ تحویل ۷۸۴ تن سیمان رایگان به خسارت دیدگان سیل

می متالز - مهدوی با بیان اینکه ۱۳۸ پرونده مسکن روستایی در طی یکسال گذشته منتهی به هفته دولت در سطح این شهرستان منجر به صدور سند شده است، گفت: در این مدت طرح هادی روستا های پلکانه، چغا کبود و چشمه شیرالی تهیه و تصویب شده است.
۱۳۸ واحد مسکن روستایی سند دار شدند/ تحویل ۷۸۴ تن سیمان رایگان به خسارت دیدگان سیل

به گزارش می متالز، مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، با اشاره به اقدامات انجام شده این بنیاد  از هفته دولت سال گذشته تا هفته دولت سال جاری، اظهار کرد: در طول یک سال گذشته فعالیت های گسترده ای در سطح شهرستان ایلام در بخش اعتبارات و پرداخت وام های بهسازی و قرض الحسنه مسکن روستایی انجام شده است.

«هاشم مهدوی» ابراز کرد: در این مدت ۵۰۰ پرونده در زمینه تسهیلات بهسازی مسکن روستایی  و ۲۵۰ پرونده نیز در راستای معرفی متقاضیان تسهیلات مسکن روستایی به بانک های عامل جهت اخذ تسهیلات بهسازی مسکن روستایی تشکیل شده است.

وی تشکیل پرونده و صدور اسناد روستایی، صدور پروانه و گذربندی را از دیگر فعالیت های بنیاد مسکن شهرستان ایلام عنوان کرد و گفت: در این مدت ۱۶۵ فقره  پرونده مسکن روستایی به اداره ثبت اسناد و املاک جهت صدور سند اماکن روستایی ارسال و  ۱۳۸ پرونده در سطح این شهرستان منجر  به صدور سند شده است.


مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ایلام صدور پروانه ساختمانی روستایی ۱۵ مورد، صدور گذربندی و جوابیه استعلام دهیاران جهت صدور پروانه ۴۷۲ مورد و صدور پروانه تولیدی صنعتی به تعداد ۳ مورد را از دیگر فعالیت های این بنیاد در طول سال گذشته عنوان کرد.

مهدوی به تهیه و بازنگری طرح هادی روستاهای حوزه شهرستان ایلام اشاره کرد و گفت: شهرستان ایلام دارای 72 روستا است که تمام  روستاهای بالای 20 خانوار جمعیت این شهرستان دارای طرح هادی هستند، همچنین در طول سال گذشته منتهی به هفته دولت سال جاری، هادی روستاهای پلکانه، چغا کبود و چشمه شیرالی تهیه و تصویب شده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ایلام تصریح کرد:  برای  اجرا و تهیه طرح هادی از محل اعتبارات سیل ملی، ملی و عمرانی استانی 14 میلیارد تومان هزینه شده است،

وی با اشاره به اجرای طرح هادی روستایی در این شهرستان یادآور شد: طرح هادی روستاهای ذیفل، سربیشه، محمود آباد، هفت چشمه، فاطمیه، بانقلان، زرد آلوآباد، شهیدکشوری، گله جار، پاکل گراب، طولاب، مورت، راه سفید، قجر، فاطمیه، چشمه کبود، شهرک قدس، چالسرا و پلک لک از محل اعتبارات عمرانی استانی و ملی و سیل تاکنون اجرا شده است.

 

مهدوی با اشاره به سیل ابتدای سال گذشته در سطح شهرستان، ابراز کرد: در پی وقوع سیل سال گذشته ۶ هزار و ۸۲ درخواست خسارت مورد قرار گرفت که از این تعداد ۱۷۴۸ فقره پرونده تسهیلات تعمیری بازسازی سیل تشکیل و به همین میزان نیز جهت دریافت تسهیلات تعمیری به بانک عامل معرفی شده است.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ایلام با بیان اینکه اعتبارات هزینه شده از محل تسهیلات سیل فروردین  سال گذشته ۱۷/۵ میلیارد تومان بوده است، ابراز کرد: همچنین تعداد ۶۴ فقره پرونده جهت تسهیلات احداثی بازسازی سیل تشکیل و جهت دریافت تسهیلات احداثی بازسازی سیل به بانک  عامل معرفی شده اند.

وی با اشاره به اینکه تحویل سیمان رایگان به واحد‌های احداثی خسارت دیده از سیل و پرداخت تسهیلات بلاعوض به خسارت دیدگان تایید شده از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت بوده است، خاطرنشان کرد: در راستای کمک به خسارت دیدگان از سیل  ۷۸۴ تن سیمان رایگان در اختیار این عزیزان قرار داده شده است.

عناوین برگزیده