تاریخ: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۳۳
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۱۲۸۰۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تمایل سرمایه‌گذاران خارجی به سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان

می متالز - رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: سرمایه گذاران خارجی با توجه ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در بخش معدن تمایل بسیار زیادی برای سرمایه‌گذاری در این استان دارند.
تمایل سرمایه‌گذاران خارجی به سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان

به گزارش می متالز، تقی نبئی رییس سازمان نظام مهندسی معدن کشور در دیدار با موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ظرفیت‌های سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان بویژه در بخش معدن باید برای سرمایه‌گذاران معرفی شود زیرا این کار علاوه بر حضور آنان سبب توسعه و ایجاد اشتغال در این استان می‌شود.

وی بیان کرد: از تمام ظرفیت‌های سازمان نظام مهندسی معدن برای شناسایی ظرفیت‌های سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان بویژه در بخش معدن استفاده خواهیم کرد.

رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: فرصت‌های سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان با همکاری ایمیدرو در حال انجام است که در مراحل پایانی آن قرار داریم و بزودی اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: پس از انجام مطالعات فرصت‌های سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان حداقل هشت فرصت سرمایه گذاری در این استان را به ایمیدرو پیشنهاد خواهیم داد.

نبئی اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی ایران دارای ۳۱ سازمان در سراسر کشور و ۴۱ هزار عضو حقیقی و ۲ هزار عضو حقوقی دارد که این سازمان ظرفیت فنی و مهندسی بسیار خوبی برای شناسایی معادن است.

وی بیان کرد: پارسال بخش شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری در این سازمان فعال شده و هم‌اینک این آمادگی وجود دارد که فرصت های سرمایه گذاری معادن در تمام استان‌ها را شناسایی و سپس به سرمایه گذاران داخلی و خارجی معرفی نماید.

این مسوول افزود: هم‌اینک در حال جمع آوری بسته هایی از فرصت‌های سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان هستیم تا به سرمایه گذاران معرفی کنیم.

نبئی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های سرمایه گذاری بسیار زیادی از جمله متصل بودن به آبهادی آزاد، مرز مشترک خاکی با ۲ کشور، منطقه آزاد چابهار، تنوع زمین شناسی و معادن بسیار غنی دارد.

عناوین برگزیده